خبرهای داغ:
«صدف خادم» دست به فریب اذهان عموم زده و سعی کرده خود را به عنوان اولین زن بوکسور ایرانی آنهم بدون حجاب و تبلیغات منفی که علیه حجاب صورت گرفته معروف و مشهور کند در این زمینه مسابقه ای آن هم فرمالیته و نمایشی برگزار و وی پیروز می شود!چنان بمب خبری در مجامع رسانه ای کشورمان منفجر می شود که گویی چه اتفاق خاصی در حوزه زنان بوجود آمده است.
کد خبر: ۹۱۳۰۲۳۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، همه چیز درباره یک نمایش دیگر با ژانر زنان و حقوق آنان مهیا شد. حالا برخی از زنان برای کسب شهرت از ابزار زنانه خود یعنی حقوق زنان استفاده ابزاری می کنند؛ موضوعی که بدترین نوع مواجهه با حقوق این جنس و تبدیل کردن مطالبات آنان برای کسب شهرت، ثروت و موقعیت است. سناریویی که حالا در رسانه‌های خصوصا غربی و علیه کشورمان قطعا و یقینا مورد توجه قرار می گیرد و این بازی برای فردی که سعی دارد خود را مطرح کند قطعا با رانت رسانه های غربی یک برد تلقی می شود.
از سال ها پیش چنین شو و نمایشی به راه افتاده است و کماکان ادامه دارد و زنان بسیاری سعی می کنند که با نام اولین فضانورد، اولین بوکسور و ... نام خود را پر آوازه کنند. شهرت هم در بسیاری از موارد باعث مقبولیت، وجهه، ثروت و تسهیلات دیگر می شود و درواقع یک نوع راه کسب و کار برای برخی از زنان شده است.
حدود دوازده سال پیش بود که ماجرای حضور اولین زن فضانورد ایرانی آنچنان « انوشه انصاری» را مشهور کرد که هنوز نام و آوازه وی بر سر زبان هاست. اما وقتی بیشتر به جزئیات سفر وی به فضا آشنا می شویم پی می بریم که او نه تنها به عنوان اولین زن فضانورد ایرانی شناخته می شود بلکه در دنیا به عنوان اولین گردشگر فضایی نیز یاد می شود.
انصاری با پولی که در این راه هزینه کرد رویای حضور در فضا را برای خود به واقعیت تبدیل کرد هر چند این تلاش به عنوان یک دانشمند و فضانورد ناسا به وقوع نپیوست. اما به جای اینکه از وی به عنوان اولین زن گردشگر فضانورد یاد شود در مجامع خبری داخلی از وی به عنوان اولین زن فضانورد یاد می شود. موضوعی که به طور کل با ماهیت اصلی این مسئله متفاوت است.
حال بعد از این همه سال باز هم یکی دیگر ازدختران ایرانی عاشق شهرت، دست به کار دیگری برای فریب اذهان عموم زده و سعی کرده خود را به عنوان اولین زن بوکسور ایرانی آنهم بدون حجاب و تبلیغات منفی که علیه حجاب صورت گرفته معروف و مشهور کند. در این زمینه مسابقه ای فرمالیته و نمایشی برگزاری می شود و «صدف خادم» در این مسابقه بوکس نمایشی و نه حرفه ای پیروز می شود و چنان بمب خبری در مجامع رسانه ای کشورمان منفجر می شود که گویی چه اتفاق خاصی در حوزه زنان بوجود آمده است.
این درحالی است که بسیاری از کارشناسان و افراد حرفه ای این ورزش به راحتی بیان می کنند که این یک نمایش ریاکارانه و تزویرگونه بیش نبوده است و اگر صدف خادم با سطحی که دارد در مسابقات واقعی شرکت می کرد در گام های اول رقابت حذف می شد.
از سوی دیگر کارشناسان و ورزشکاران این رشته بیان می کنند که به هیچ وجه حجاب باعث محدودیت و عدم حضور در این رشته ورزشی نمی شود و دروغ دیگری که در این زمینه آشکار می شود این است که صدف خادم اولین زن بوکسور ایرانی نبوده است بلکه « تینا آخوندتبار» بازیگر شناخته شده سینما اولین زن ایرانی بود که به این رشته ورزشی به صورت حرفه ای مشغول شد و در اولین مسابقه خود هم شکست خورد.
پس با این اوصاف در کار «صدف خادم» که توسط بسیاری از رسانه‌های غربی با اهداف سیاسی و ضدایرانی و ضداسلامی حمایت می شده است چند دروغ بزرگ نهفته است. اول اینکه وی در یک مسابقه نمایشی و نه حرفه ای و جدی شرکت کرده است. ثانیا اینکه حجاب محدودیتی در این حوزه برای زنان ایجاد نمی کند و از زنان مسلمان از کشورهای دیگر در این رشته با حجاب اسلامی شرکت کرده اند. ثالثا این دختر اولین زن ایرانی نیست که در مسابقات بوکس حرفه ای وارد شد و پیش از او فرد دیگری این لقب را از آن خود کرده است. به هر جهت آنچه که امروز بیش از هر چیز دیگر خصوصا در مورد اخبار مربوط به زنان و دختران و موفقیت های آنان باید مورد نظر قرار داد راستی آزمایی و شناسایی فیک نیوزها و اخبار جعلی است که در این حوزه راه پیدا کرده است. متاسفانه برخی در این حوزه کیسه دوخته اند و کاسبی در حوزه حقوق زنان با توجه به اینکه از سوی رسانه های معاند کشورمان حمایت می شود بسیار گسترش پیدا کرده است و برای نیفتادن در دام چنین موارد باید خصوصا در این زمینه سواد رسانه‌ای در مخاطبان افزایش یابد.

- امیر حمزه نژاد

ارسال نظرات