روانشناس مرکزمشاوره دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به تأثیر شادکامی برافزایش سلامت جسم، روان و خلاقیت در افراد گفت: شادکامی می‌تواند طول عمر را تا ۱۰ سال افزایش دهد.
کد خبر: ۹۱۳۰۲۲۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
شادکامی می‌تواند طول عمر را تا ۱۰ سال افزایش دهدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حدیث سلطانی در کارگاه آموزشی "خوشبختی" برای دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سالن آموزشی بیمارستان امام حسین (ع) با اشاره به تأثیر شادکامی برافزایش سلامت جسم، روان و خلاقیت در افراد، اظهار کرد: شادکامی می‌تواند طول عمر را تا ۱۰ سال افزایش دهد.
روانشناس مرکزمشاوره دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: امروزه یکی از معیار‌های رتبه بندی کشور‌ها درکنار درآمدسالانه، احساس شادمانی مردم و میزان رضایت آنان از زندگی است.
سلطانی گفت: خوشبختی یعنی رضایت کلی از زندگی و خشنودی از وضعیت خویشتن است که داشتن شش گام برای رسیدن به خوشبختی وشادکامی که شامل داشتن اهداف روشن و مشخص، شناسایی نقاط قوت و توانمندی ها، خوش‌بینی، روابط دوستی و خانوادگی وسلامت جسمی و پر انرژی بودن است.
وی همچنین نشخوار فکری، رقابت اجتماعی، مقایسه اجتماعی، احساس گناهکاری، ضعف جسمانی و یکپارچگی شخصیت شش مانع خوشبختی است.
گفتنی است این کارگاه یک روزه با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و با حضور ۲۰ دانشجوی رشته پزشکی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها