یادداشت/سرهنگ دکتر حسن حبیبی؛ فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه
به بهانه دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
کد خبر: ۹۱۳۰۱۹۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

در نظام نوپای انقلاب اسلامی به منظور ساماندهی اوضاع سیاسی، امنیتی،فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی کشور تدابیر و تلاش های زیادی می شد، زیرا به عقیده ی صاحب نظران و نظریه پردازان انقلاب ها ((نگهداری انقلاب و دستاوردهای آن )) به مراتب دشوارتر از اصل انقلاب و پیروزی آن است و این اصل مسلم را تمامی رهبران و شخصیت های اندیشمند انقلاب به درستی دریافته بودند.


در این راستا تلاش و کوشش های فراوانی صورت می گرفت تا نهادهای برخاسته از انقلاب بر اوضاع مسلط شوند. به همین دلیل تدابیر جدی از طریق شورای انقلاب اندیشیده می شد تا اوضاع به هم ریخته ی پس از پیروزی انقلاب سروسامان یابد.


بهترین تدابیر در این زمینه تاسیس نهادهای متعدد در موقعیت های مختلف کشور بود که فرمان آن از سوی رهبر انقلاب صادر می گردید و یاران امام و وفاداران انقلاب در تامین و استقرار آن اهتمام می ورزیدند.


یکی از این نهادها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که باتوجه به ماهیت اسلامی و باورهای مذهبی در انقلاب ایران، سپاه پاسداران از نیروهای مخلص و متدین وانقلابی از اقشارمختلف مردم و بویژه دانشجویان شکل گرفت و این نهاد جدید در حفظ وحراست از نهال نو پای انقلاب نقش مهمی ایفا کرد و رفته رفته درحوزه های خدمتی در کنار نهادهای امنیتی و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی جایگاه ویژه یافت.


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی بود


از طرفی با تغییر و دگرگونی در اوضاع جامعه و پیروزی نهضت حضرت امام راحل(ره)، می بایست تدابیر لازم برای حفظ و تداوم و ثبات و نیز دستاوردهای آن اتخاذ می شد.


سپاه پاسداران پس از تاسیس در تمامی صحنه های انقلاب باحضور مستمر و مستحکم خود ثبات و پایداری انقلاب اسلامی را تضمین کرده و منشاء خدمات و آثار پربرکتی برای انقلاب اسلامی شده است.


درسال های نخستین انقلاب ،ترور ها؛ ناامنی هاو تهاجمات نظامی ضدانقلاب را خنثی کرد و در عرصه های دفاع مقدس مقاومت ستودنی از خودنشان داد و در سال های پس از جنگ به سازندگی و نیز در ابعاد مختلف علمی،فرهنگی،اقتصادی، پرداخت.


امروز سپاه پاسداران بیش ازآنکه یک سازمان صرفا نظامی باشد،نهادی است که درکنارحفاظت ازتمامیت ارضی ایران وسیاست ازجمهوری اسلامی ایران ودستاوردهای آن  درارتقای فرهنگ وعمران آبادانی ایران می کوشد که نمونه بارزش را حوادث سیل اخیرکشور می بینیم که همیشه سپاه خودش رامخاطب حوادث می داند.


سپاه پاسداران با رسالت پاسداری از انقلاب ودستاودهای آن،گاه این دستاوردهای انقلاب از طریق هجوم به مرزها موردتهدید واقع می شود.


پاسداران ما باید بالباس رزم بپوشند ودرمرزها وارد بشوند و گاه انقلاب ودستاوردها انقلاب در داخل کشور تهدید می شوند، پاسداران ما باید وارد صحنه شوند و انقلاب ودستاوردهای انقلاب را از تجاوز مخالفین وهجوم کنندگان پاسداری کنند.


لذا امروز به جهت اثربخشی این نهاد انقلابی و مردمی ست که نظام سلطه درسوم شعبان وروز پاسدار در اقدام احمقانه سپاه پاسداران را با اهداف سیاسی وحمایت از رژیم کودک کش اسرائیل درلیست گروه های تروریستی قرارداد واین اتهام تیز باعث شد پیوند بین سپاه ومردم عمیق ترشود و راهپیمایی های پرشوری در سراسرکشوربودیم.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات