خبرهای داغ:
خبرنگار شبکه پرس تی‌وی با تاکید بر این که در آمریکا حقوق بشر واژه‌ای کلیشه ای است، گفت: می گویند در آمریکا زندانی سیاسی وجود ندارد، ولی آن کشور پر از زندانی سیاسی است که جرم های دیگری مثل کشتن پلیس را به آنان نسبت می دهند تا اسمش زندانی سیاسی نباشد.
کد خبر: ۹۱۳۰۱۴۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، مرضیه هاشمی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار داشت: در ایالت لوئیزیانا و در یک خانواده متوسط و مذهبی مسیحی به دنیا آمدم، پدرم در شرکت نفت مشغول بود و وضعیت خانواده‌ام به‌لحاظ اقتصادی خوب بود. چون پدر و مادرم سیاه پوست بودند، در جنوب آمریکا فشار زیادی تحمل کردند. شش فرزند خود را طوری تربیت کردند که بتوانند مقاوم باشند؛ در جامعه آمریکا به ما می گفتند دو برابر کار بکنید تا به میانه راهی که سفید پوستان گذرانده‌اند، برسید.

وی در خصوص نحوه آشنایی با اسلام و چالش های دیندار بودن در کشور آمریکا، اظهار کرد: من همیشه دنبال عدالت بودم؛ سیاهان و سرخپوستان نژادهایی هستند که ضربات زیادی در ایالات متحده خوردند. سال ۱۹۷۹ که انقلاب ایران به پیروزی رسید، من دانشجوی خبرنگاری بودم و در خصوص انقلاب های زیادی مطالعه کرده بودم.

خبرنگار شبکه پرس تی‌وی افزود:  وقتی من در دانشگاه نماز می خواندم، همه تعجب می کردند؛ حرکت ضد دینی در آمریکا از همان موقع شروع و دین و مذهب کمرنگ شده که این موضوع ناراحتی بسیاری از مسیحیان را در پی دارد. بعد از ۱۱ سپتامبر، در آمریکا مقابله با مسلمانان بیشتر شده است.

هاشمی عنوان کرد: در آمریکا حقوق بشر واژه‌ای کلیشه ای است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گبرد. از سال ۱۷۷۶ تا امروژ آمریکا فقط ۱۲ سال جنگ نداشت، ولی برخی ها این موضوع را این گونه توجیه می کنند که ایالات متحده دنبال عدالت است! اینها یکسری بازی‌های سیاسی و رسانه ای است که آمریکا و انگلیس در آن بسیار متبحرند، آنها از خود چهره ای زیبا ارائه می‌دهند تا بازی‌هایشان را بقبولانند.

وی با بیان اینکه ترامپ چهره واقعی آمریکا را نمایان کرد، افزود: در هالیوود همه چیز را زیبا نمایش می دهند. انتخاب ترامپ اتفاق خوبی بود که چهره واقعی و پلیدشان را نشان می دهد، ولی روسای جمهور قبلی نمایش و سیرک به راه می انداختند. آمریکایی‌ها با ایجاد مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات برای کشورها، مردم را به خیابانها میریزند و همزمان از حقوق بشر صحبت می کنند، به آمریکا و فیلم و موسیقیش نگاه نکنیم بلکه اصل ماجرا را ببینیم.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به جریان دستگیری‌اش در آمریکا، اظهار داشت: دو روز پس از بازداشت، در دادگاه به من اعلام شد شما مجرم نیستید، بلکه به عنوان شاهد دستگیر شده‌اید! با این اقدامات می خواهند شخصیت را خرد کنند. مدعیان حقوق بشر چرا این گونه با من برخورد کردند؟ اگر فشار رسانه ای و دعای مردم نبود، به این زودی‌ها آزادم نمی کردند؛ اگر پسر کوچکم همراهم نبود هیچ کس از بازداشت من مطلع نمی‌شد. خیلی ها را این گونه به عنوان شاهد بازداشت می کنند که هنوز هم در زندان هستند و آزاد نشده اند.

هاشمی اضافه کرد: حقوق بشر را فقط برای من و شما استفاده می کنند؛ می گویند در آمریکا زندانی سیاسی وجود ندارد، ولی آن کشور پر از زندانی سیاسی است که جرم های دیگری مثل کشتن پلیس را به آنان نسبت می دهند تا اسمش زندانی سیاسی نباشد. وقتی می خواهند کسی را بکشند، یک بهانه پیدا می کنند؛ هر روز سیاه پوستان کشته می شوند، یک سیاه پوست در روز عروسیش در ماشینش بود، یک صدای طبیعی از اگزوز اتومبیلش آمد و پلیس ۶۷ بار به او شلیک کرد و در دادگاه هم خیلی راحت گفتند پلیس باید از خود دفاع کند!

وی با بیان اینکه به دنبال نابودی انقلاب اسلامی هستند، گفت: در بیست سال گذشته آمریکا روی کشورهای مختلف برنامه دارد و کار می‌کند. چرا این همه شبکه، تلویزیون، رادیو و سایت فارسی زبان در ایالات متحده وجود دارد؟ آنها هدفشان نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است و شوخی هم ندارند و در زمان ترامپ نیز این موضوع را پنهان نمی کنند.

خبرنگار شبکه پرس تی‌وی با اشاره به اینکه خانواده در آمریکا در حال نابودی است، بیان داشت: زندگی غرب برای خیلی‌ها جذابیتی خاص دارد و معتقدند سبک زندگی غربی راه حل مشکلات کشور است، ولی اصلا این گونه نیست؛ در جامعه آمریکا تقریبا خانواده نابود شده و حدود ۴۰ درصد زنان سرپرستی خانواده را بر عهده دارند.

هاشمی ضمن ابراز تأسف از شیوع غرب‌زدگی در کشور، بیان داشت: باید مواظب باشیم که از ارزش ها و اصالت اسلامی فاصله نگیریم. دشمنان به شدت روی مووضوع خانواده تمرکز کرده اند؛ متاسفانه جامعه با سرعت زیادی مسیر غربی‌ها را در پیش گرفته است.

به گزارش حوزه نیوز، این مستندساز با اشاره به اینکه شاید درک آرامشی که حجاب برای یک زن ایجاد می‌کند، در جامعه اسلامی کمی دشوار باشد، خاطرنشان کرد: من همیشه دیدگاه مقاومتی و انقلابی داشتم و پس از ازدواج با یک مرد ایرانی، دوست داشتم به ایران بیایم و مثبت و منفی همه چیز را می بینم و نمی گویم همه چیز در ایران خوب است، نه اصلا این طور نیست و خیلی کارها برای انجام دادن وجود دارد.

ارسال نظرات