خبرهای داغ:
یادداشت

دین خود را به خوزستان ادا کنید

علی حسنی پور : "خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد"، این جمله ای است که بارها در تمجید استان خوزستان شنیده اید. امام خمینی (ره) با بیان این سخن، نقش مهم خطه ی خوزستان را به ملت ایران خاطرنشان کردند. حال مسئله اینجاست که با وجود یادآوری هزاران باره این سخن حضرت امام(ره)، آیا کشور نیز دین خود را به خوزستان ادا کرد.
کد خبر: ۹۱۳۰۱۳۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴

 

پاسخ این سوال را می توان در خود خوزستان مشاهده کرد. مردمانی که خانه و زندگیشان را دیروز در جنگ تحمیلی و امروز در سیل از دست دادند. این حق مردم خوزستان نیست. این سرزمین مقاومت و ایثار دین بزرگی بر گردن کشور دارد. اما آیا کشور دین خود را به خوزستان ادا کرد؟

 

وقوع سیلاب اخیر در خوزستان تاکنون ۸۳ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال خسارت به این استان وارد کرده است. امروز پنج میلیون خوزستانی با مشکل سیلاب درگیر هستند.

 

این خسارات در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی زراعی، باغی، دام و طیور، ساختمان و تأسیسات، واحدهای مسکونی در حوزه بازسازی، تعمیری، لوازم خانگی معیشتی، تجاری، ماشین آلات سبک و سنگین، عشایر، راه‌های ارتباطی، راه آهن، معابر شهری، آب شهری و روستایی، تأسیسات آب و فاضلاب، تأسیسات شبکه برق، تأسیسات زیربنایی گاز، و غیره بوده است. تاکنون ۲۷۰ روستا به صورت کلی و جزئی تخلیه شده اند که از این تعداد ۱۱۴ روستا دچار آبگرفتگی شده اند.

 

مردم خوزستان امروز صبورانه در انتظار حل مشکلات خود نشسته و صدای اعتراض خود را نجیبانه به گوش مسئولان می رسانند. در این میان وظیفه مسئولان نه نگاهی از سر ترحم بلکه تلاش برای حل مشکلات سیل زدگان است.

 

خوزستان استانی غنی و فقیر است. بزرگترین سرمایه های کشور را دارد ولی در مقابل در آمارهای اقتصادی و فرهنگی همواره در جایگاه یک استان محروم قرار دارد. شرایط ویژه و استراتژیک استان خوزستان آن را به صورت هدفی برای دشمنان در ضربه زدن به کشور و نظام قرار داده است. با این شرایط، مردم غیور و ولایتمدار خوزستان همچنان وفادار به انقلاب و نظام هستند و در مقابل دشمنان ایستاده اند.

 

مردم و مسئولان همانگونه که در جنگ تحمیلی به یاری خوزستان آمدند لازم است در سیل نیز مردمان استان خوزستان را یاری دهند. اکنون وقت آن است که کشور دین خود را به خوزستان ادا کند.

 

یادداشت:علی حسنی پور

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار