اجرای 52 طرح برای رفع بوی نامطبوع جنوب پایتخت

معاون سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: ۵۲ طرح با اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومان در راستای کاهش معضل انتشار بوی نامطبوع جنوب پایتخت در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۱۳۰۱۲۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷

به خبرگزاری بسیج از سپاه تهران،  شهرام عدالتی در جلسه ساماندهی بوی نامطبوع جنوب پایتخت در فرمانداری شهرستان ری اظهار داشت: ۷۰ میلیارد تومان از این اعتبار ابلاغ و بقیه نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا پایان امسال محقق خواهد شد.

وی افزود: ۱۵ میلیارد تومان از این اعتبار برای ۱۳ طرح سازمان محیط زیست، ۵ میلیارد تومان برای ۹ طرح اداره کل هواشناسی، ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل فازهای تصفیه خانه اسلامشهر و بهارستان و مابقی نیز برای ۲۳ طرح جهاد کشاورزی و چهار طرح آب منطقه ای تخصیص داده شده است.

عدالتی با بیان اینکه کانون های اصلی انتشار بوی نامطبوع جنوب پایتخت در شهرستان های اسلامشهر و ری واقع شده است، افزود: فاضلاب صنایع فاقد تصفیه خانه، مرکز دفن زباله های تهران در آراد کوه کهریزک، رها سازی فاضلاب های خانگی بخشی از اسلامشهر در حاشیه اتوبان تهران ـ قم از دلایل عمده انتشار بوی نامطبوع در جنوب تهران است.

وی ادامه داد: استقرار واحدهای مرغداری، دامداری و همچنین قرار گرفتن برخی کشتارگاه ها در جنوب تهران و حاشیه اتوبان تهران ـ قم از دیگر دلایل اصلی انتشار بوی نامطبوع در جنوب تهران محسوب می شود.

با نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری باید بوی نامطبوع این منطقه بخصوص در اتوبان تهران به قم و محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) برطرف شود، بر این اساس جلسه ساماندهی بوی نامطبوع جنوب پایتخت با حضور هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان،  شهرام عدالتی معاون سازمان برنامه و بودجه استان تهران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری ری برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار