رضا بدرالسماء هنرمند نگارگر و خالق تابلوی نقاشی «المهدی طاووس اهل الجنه» از حال و هوای خلق این اثر فاخر هنری سخن می‌گوید.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۸۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا بدرالسماء هنرمند نقاش و نگارگر درباره خلق آخرین اثر نقاشی خود که «المهدی طاووس اهل الجنه» نام دارد، گفت: اثر «المهدی طاووس اهل الجنه» یا طاووس بهشتیان در سبک و شیوه نقاشی ایرانی خلق و در ابعاد 50 در 70 طراحی شده است. من سعی کردم فضای این اثر شاد باشد و با حال و هوای ایام ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) تناسب داشته باشد.

وی با اشاره به انگیزه های خود در خلق این اثر نقاشی گفت: بزرگترین دغدغه من این است که بتوانم در مسیر اهل بیت(ع) به خلق آثار نقاشی بپردازم و همواره بزرگترین استمدادم از خداوند این بوده است که بتوانم قدمی در این راستا بردارم و برای تعالی هنر انقلاب کاری انجام دهم؛ چراکه هدف اصلی انقلاب اسلامی، زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است. کمترین کاری که من می‌توانستم انجام دهم این بود که اثری را در این راستا خلق کنم و آن را به پیشگاه حضرت حجت(عج) تقدیم کنم.

بدرالسماء افزود: برای خلق تابلوی نقاشی «المهدی طاووس اهل الجنه» حدودا 3 ماه زمان صرف شده است؛ با این وجود قریب به 60 سال تجربه خلق آثار نقاشی و نگارگری در پسِ خلق این تابلوی نقاشی وجود دارد. خلق آثار نگارگری قدری زمان‌بر است و این آثار عموما به آثاری ماندگار تبدیل می‌شوند. این ماندگاری در آثار پیشین هنرمندان تاریخ نگارگری ایران نیز به چشم می‌خورد چراکه این آثار بازنمای تصویر تفکرات مردمی است که در مقاطع مختلف تاریخ ایران زندگی می‌کردند.

وی ادامه داد: ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و به حضور حضرت مهدی (عج) در میان خودمان باور داریم. تمام اعمال ما به رویت ایشان می‌رسد و چقدر خوب است که افعال ما مورد تایید حضرت صاحب الزمان(عج) باشد و در راستای رضایت ایشان صورت پذیرد.

این هنرمند نگارگر در پایان خاطرنشان کرد: من همواره سعی کرده‌ام آثاری را خلق کنم که در درجه اول هرکس آن را می‌بیند به یاد خدا بیفتد. امیدوارم این تابلوی نقاشی نیز مورد تایید و رضایت حضرت حجت(عج) واقع شود.

ارسال نظرات