دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌مناسبت سی‌وچهارمین مراسم سالانه جمعیت پیشاهنگان امام مهدی(ع) سخنرانی کرد.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۴۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سی و چهارمین مراسم سالانه جمعیت پیشاهنگان امام مهدی(عج) آغاز شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنانش به حملات تروریستی اخیر در سریلانکا اشاره و آن را جنایتی وحشتناک توصیف کرد.‎

وی افزود: ما خواستار مقابله فراگیر با تروریسم و ریشه‌های این پدیده و نیز حامیان آن و کسانی که در پشت‌پرده آن قرار دارند هستیم.‎

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: در سخت‌ترین اوضاع انسان باید امید داشته باشد و این چیزی است که ما در چنین روزهایی به آن نیاز داریم، زیرا نبردی که وارد آن شده‌ایم نبرد امید و اعتماد و نبرد یأس و تسلیم شدن است.‎

اگر ملت فلسطین ناامید شود ممکن است که معامله قرن بر آن‌ها تحمیل شود

نصرالله گفت: اگر ملت فلسطین ناامید شود ممکن است که معامله قرن بر آن‌ها تحمیل شود اما تا زمانی که امیدوار باشند هیچ کس نمی‌تواند چیزی را بر آن‌ها تحمیل کند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه افزود: کسانی که در لبنان با گزینه مقاومت مقابله می‌کردند می‌گفتند که "ما توان مقاومت نداریم" و مشکل آن‌ها ناامیدی بود و این در حالی است که نقطه قوت کسانی که در راه مقاومت گام گذاشتند امیدواری بود.‎

نصرالله اظهار داشت: آنچه درباره جنگ با اسرائیل در یکی از روزنامه‌های کویتی منتشر شده است اشتباه نقل شده است و من چنین چیزی را نگفته‌ام.‎

دبیرکل حزب‌الله گفت: من شخصاً به بعید دانستن احتمال جنگ اسرائیل علیه لبنان تمایل دارم.‎

اسرائیل دشمنی طمع‌کار است

وی اضافه کرد: اسرائیل دشمنی طمع‌کار است و ماهیت آن مکاری و نیرنگ است و همه احتمالات را باید در نظر بگیریم.‎

دبیرکل حزب‌الله گفت: حوادث، عدم آمادگی جبهه داخلی اسرائیل را ثابت کرده است و زمانی که این رژیم جنگ را در هوا به‌نفع خود تمام می‌کرد سپری شده است.‎

همکاری‌های میدانی در سوریه همچنان مانند گذشته ادامه دارد

نصرالله ابراز کرد که در محافل اسرائیل سخنان زیادی از عدم آمادگی نیروهای زمینی این رژیم برای جنگ مطرح می‌شود.‎

وی گفت: همکاری میدانی بین همپیمانان در سوریه همچنان مانند گذشته ادامه دارد.‎

دنیا باید سیاست‌های استکباری آمریکا علیه ایران و فلسطین را محکوم کند

نصرالله اظهار داشت که اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره ایران صحنه‌ای جدید از استکبار، تجاوز و طغیان است.‎

دبیرکل حزب‌الله گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اقدامات تروریستی انجام می‌دهد و از تروریسم حمایت می‌کند و هزاران نفر را در کشورهای مختلف می‌کشد.‎

وی افزود: ملت‌های دنیا باید سیاست‌های استکباری آمریکا علیه ایران و فلسطین و یمن و دیگر کشورها را محکوم کنند.

عربستان و امارات در آماده‌کردن معامله قرن نقشی حقیقی ایفا می‌کنند

دبیرکل حزب‌الله گفت: این دولت ظالمی که نهادهای بین‌المللی را به‌رسمیت نمی‌شناسد باید در فرهنگ ما دشمن اول باشد.

نصرالله اظهار داشت: باید به سیاست‌های خصمانه عربستان و امارات در یمن و بحرین و دخالت در سودان و لیبی توجه شود.‎

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که عربستان و امارات در آماده کردن معامله قرن نقشی حقیقی ایفا می‌کنند.‎

نصرالله اضافه کرد: ما با امید و اعتماد به راه و مبارزه و صبر خود ادامه می‌دهیم و پیروزی‌ها را خلق خواهیم کرد.‎

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اندکی قبل اعلام کرد که معافیت‌های برخی از کشورها از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نمی‌کند، وقتی که صادرات نفت ایران متوقف شود این امر به افزایش بهای نفت منجر خواهد شد و این یکی از مهمترین چالش‌های تصمیم ترامپ است.

وی ابراز کرد: وزیر خارجه آمریکا گفت که "عربستان و امارات به ما وعده داده‌اند که کمبود نفت بازارها را تأمین خواهند کرد تا قیمت‌ها تحت تأثیر قرار نگیرند".

نصرالله گفت: ما در برابر نمایشی جدید از استکبار آمریکا علیه یک کشور بزرگ و مهم و کل دنیا هستیم زیرا آمریکا با این تصمیم تمام نهادهای بین‌المللی و منافع کشورها و همپیمانان بزرگ را نادیده گرفته است.

دبیرکل حزب‌الله با طرح این پرسش که چرا امروز ایران و ونزوئلا و قبل از آن سوریه تحریم می‌شوند، گفت: این رفتارها نشان می‌دهد که در سایه دولت آمریکا قانون جنگل حاکم است. آمریکا که از تروریسم حمایت می‌کند و هزاران نفر را می‌کشد ادعای مبارزه با تروریسم دارد.

نصرالله اظهار داشت: ملت‌ها و دولت‌هایی که در برابر تجاوزهای ترامپ علیه ایران ساکت بمانند باید بدانند که درهای خود را برای تجاوزات آمریکا علیه کشورها و ملت‌ها باز خواهند کرد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: آیا موضع‌گیری عربستان و امارات درباره بهای نفت شرم‌آور نیست؟ آنها باید بدانند که برای آمریکا عربستان و امارات مهم نیستند و تنها چیزی که برایش مهم است منافعش است  و هدف محاصره همسایگان عربستان و امارات است.

نصرالله گفت: باید حقیقت سیاست امارات و عربستان برای جهان عرب و اسلام مشخص شود. باید مواضع آنها در سودان و لیبی و یمن و الجزایر و بحرین برای همگان روشن شود. عربستان و امارات با جهان عرب و جهان اسلام و منطقه ما چه می‌کنند؟

ارسال نظرات