مسئولان متولی،کشاورزان و باغداران کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با هجوم احتمالی آفت ملخ، آمادگی لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۲۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با اشاره به موج دوم حمله آفت ملخ به استان‌های همجوار استان نظیر بوشهر، فارس و خوزستان گفت:این احتمال وجود دارد که این آفت به مزارع، باغات و مراتع استان ورود کند که باید برای مقابله با این آفت آمادگی داشت.
شهرام عسکری با بیان اینکه این آفت در جهت وزش باد به استان‌ها ورود می‌کند افزود:چنانچه وزش باد به سمت مناطق مختلف استان باشد به طور حتم این آفت به استان ورود می‌کند.
وی از اتخاذ تمهیدات این اداره برای مقابله با این آفت خبر داد و بیان کرد: سم و سمپاش مورد نیاز تدارک دیده شده تا با مشاهده ورود این آفت بلافاصله به مقابله با آن بپردازند.
عسکری با اشاره به اینکه موج اول این آفت در بهمن ماه پارسال مهار و دفع شده است گفت: موج دوم حمله این آفت بسیار خطرناک و مخرب‌تر از موج اول خواهد بود که ریشه کنی آن نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است.
وی از مردم استان به ویژه کشاورزان، باغداران و عشایر خواست با مشاهده این آفت بلافاصله مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.
عسکری همچنین به آفت بیماری زنگ زرد به مزارع گندم و جو به ویژه در مناطق سردسیری استان هشدار داد و از کشاورزان خواست تا با همکاری و کمک کارشناسان این سازمان با تهیه سم مناسب و مورد نیاز به مقابله با این آفت اقدام کنند.
ارسال نظرات