خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش کیفیت و خلاقیت برنامه‌ها با مشارکت جوانان از سیاست‌های امسال این اداره کل محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۲۹۹۸۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲

 حجت الاسلام ناصر خدایاری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، تصریح کرد: مرکز ثقل و توانمندی هر جامعه‌ای جوانان هستند و لزوم توجه به جوانان در جوامع حائز اهمیت است چرا که جوانان نقش مهمی در پویایی و پیشرفت جامعه دارند.

وی ایجاد انبساط اجتماعی توسط رسانه‌ها را حائز اهمیت خواند و افزود: رسانه‌ها با انتشار اخبار و مقالاتی که نشاط بیشتر در جامعه ایجاد می‌کند می‌توانند روحیه امید به آینده را در جامعه ایجاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به استقبال از برنامه‌های خلاقانه جوانان در سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: افزایش کیفیت و خلاقیت برنامه‌ها با مشارکت جوانان از سیاست‌های امسال محسوب می‌شود که در این راستا همایش‌های ایده پردازی به صورت استانی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: هر نوع فعالیتی که جوانان در ارتباط با فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام می‌دهند قالب‌هایی دارد که از آن جمله انجمن‌های ادبی به شمار می‌رود و 40 انجمن ادبی در استان وجود دارد و 28 هزار و 463 نفر در این انجمن‌ها فعالیت می‌کنند.

خدایاری به نقش جوانان در این انجمن‌ها اشاره کرد و گفت: در این هفته مسؤولیت انجمن‌های ادبی استان به محمد میلانی به عنوان دبیر انجمن ادبی استان سپرده شد تا به نمایندگی از ارشاد با سایر ادارات و نهادها تعامل کند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: گام دوم انقلاب گام اولی هم داشت که باید به آن توجه شود، در گام اول انقلاب خود انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی در راستای آن تا 40 سالگی انقلاب مطرح بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: در بیاینه گام دوم انقلاب، دولت سازی در تراز اسلام هدف قرار داده شده و تشکیل جامعه اسلامی براساس اخلاق، عدالت، انسانیت و آزادی‌های مشروع مطرح است.

وی نشانه‌های جامعه اسلامی را انفاق، همدردی و کمک به هم نوع خواند و جریان سیل اخیر را شاهد این ماجرا دانست و گفت: قدم پنجم در بیاینه گام دوم انقلاب تمدن سازی است که بتواند نیازهای دنیای کنونی را درک کند و در جهت تامین آنها باشد که در این راستا نقش جوانان و عمل جهادی متفاوت از سال‌های گذشته حائز اهمیت است.

خدایاری بیان کرد: یکی از سیاست‌های این اداره کل اولویت دادن به برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت جوانان است.

وی تالار مرکزی ارومیه را طرح ملی عنوان کرد و افزود: این طرح برای تکمیل به اعتبار وزارت‌خانه نیاز دارد به همین دلیل از استان حمایت نمی‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: افتتاح این تالار گشایشی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان خواهد بود و با 97 درصد پیشرفت فیزیکی برای تجهیز و بهره برداری نیاز به تامین بودجه است.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود 50 کنسرت در استان مجوز اجرا گرفته‌اند که به لحاظ کمی رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

خدایاری به تقدیر از 48 نفر از جوانان استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در 658 چاپخانه استان یک هزار و 38 نفر مشغول هستند که 78 درصد آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی به برنامه‌های هفته جوان اشاره کرد و گفت: نشست صمیمی شعرا با نماینده ولی فقیه استان با همکاری حوزه هنری به این مناسبت برگزار شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به سایر برنامه‌های این هفته اشاره کرد و افزود: اجرای گروه‌های نمایشی و برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، عکس و نقاشی از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: 27 مورد مجوز برگزاری جنگ شادی در این هفته صادر شده که با همکاری سایر نهادها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات