فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: 250 جهادگربسیجی بروجردی برای کمک و امدادرسانی به پلدختر اعزام شدند و تاکنون200 تن کالای جمع آوری شده برای سیل زدگان ارسال شده است.
کد خبر: ۹۱۲۹۹۳۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری  بسیج از لرستان، سرهنگ مجید سوری  امروز  در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس سپاه اظهار داشت: سپاه از بدو تاسیس تاکنون همیشه در همه صحنه های مختلف حضور داشته و با حضور خود سبب امید دوستان و ناامیدی دشمنان شده است.
سوری با اشاره به امدادرسانی و کمک رسانی به سیل زدگان پلدختر افزود: با توجه به دستور فرماندهی و اعلام مدیریت بحران ما در حالت آماده باش بودیم و در 48 ساعت اولیه در مناطق سیلابی بروجرد حضور داشتیم و رسیدگی به مشکلات مردم در دستور کار صورت گرفت و چندین روستا در دشت سیلاخور که دچار آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شدو250 نفر از بسیجیان، پاسداران و گروه های جهادی از بروجرد به پلدختراعزام شدند و یک منطقه از شهر پلدختر را تحویل گرفتیم و با پای کار آوردن امکانات مورد نیاز، طی 6 روز اول پاکسازی منازل و معابر صورت گرفت و در کنار این اقدامات، موکبی در سه کیلومتری پلدختر راه اندازی شد و طبخ غذا برای سیل زدگان صورت می گرفت و روزانه 3000 بسته غذا توزیع می شد.
سوری تصریح کرد: همچنین تاکنون 200 تن کالا که توسط بسیجیان در پایگاه ها با همت خیرین جمع آوری شد و بین سیل زدگان پلدختر توزیع شده است.
وی با اشاره به وضعیت پلدختر پس از سیل بیان کرد: اکثر منازل قسمت جنوبی این شهردچار آبگرفتگی شدند و حدود 300 منزل کاملا تخریب شدند و برخی هم که دچار آبگرفتگی شدند به طوری که گل و لای تا ارتفاع یک متری بالا آمده بود و عمق فاجعه در روزهای اول بسیار زیاد بود ولی بعد از حضور گروه های جهادی و سایر نیروها آرامش به شهر برگشت و هم اکنون کار پاکسازی معابر رو به اتمام است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد کمک های مردمی در سیل اخیر را بی نظیر داشنت و افزود: مردم بروجرد سنگ تمام گذاشتند و همیشه برای کارهای خیر پای کار بوده اند و در سیل اخیر کمک ها بسیار کم نظیر بود به طوری که ارسال 200 تن کالا، 2000 تخته پتو و 200 فرش از جمله کمک های مردم شهرستان بروجرد به سیل زدگان پلدختر بوده است.
وی طرح جهاد همبستگی ملی را اقدامی مهم خواند و گفت: در اجرای این طرح هر مسجد یک منزل با مشارکت بنیاد مسکن و بسیج برای سیل زدگان خواهد ساخت که هر مسجد متولی ساخت و بازسازی یک منزل شود که در این راستا قرارگاهی در بروجرد شکل گرفته است.
سوری با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه های مختلف اضافه کرد: سپاه در هر جایی که نیاز بوده وارد صحنه شده و هر جایی که این مجموعه قدم نهاده باعث شده نظام خوب بدرخشد به طوری که در بخش های سازندگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی اقدامات چشمگیری انجام داده و پروژه های عظیمی که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در سطح کشور انجام می شود از اقدامات سپاه است وامسال بنا داریم طرح های که تحت عنوان اعتلای بسیج است را دنبال کنیم که 2 سال است گشت های محله محور بسیج را با هدف ایجاد امنیت آغاز کردیم و این برنامه ادامه دارد و همه پایگاه ها این موضوع را دنبال می کنند.
وی بیان کرد: در هر پایگاه یک گروه جهادی وجود دارد که در راستای ساخت منزل محرومان و در شرایط بحرانی و سخت آماده هستند و علاوه بر این، طرح شهید رهنمون با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم در حال اجراست که هر ماه گروه های پزشکی از بسیج جامعه پزشکی به منطاقه محروم اعزام می شوند.
سوری با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی افزود: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از برنامه ها است که مشکلات در محلات آسیب پذیری شناسایی و پیگیری می شود و برای رفع آنها اقداماتی صورت می گیرد به طوری که در ایام عید 3280 بسته مواد غذایی در محلات حاشیه نشین توزیع شد و تعداد 100 جهیزیه برای نیازمندان تهیه و اهدا شدوهمچنین سال گذشته 200 معتاد با هزینه خیرین به کمپها تحویل داده شد که تعداد زیادی از آنها به زندگی بازگشتند.

ارسال نظرات