کشف ۶۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سروآباد

فرمانده انتظامی سروآباد گفت: ۶۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۲ دستگاه تانکر در ایست و بازرسی شهید کریمی این شهرستان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۸۹۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ علیرضا کرجیاظهار داشت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران ایست و بازرسی شهید کریمی به ۲ تانکر حمل سوخت که از سنندج به سمت مریوان در حرکت بودند، مشکوک شدند.

وی افزود: در بازرسی ماموران ایست و بازرسی از این ۲ تانکر، ۶۲ هزار لیتر سوخت بنزین قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی سروآباد یادآور شد: متخلفان قصد داشتند این مقدار سوخت را به عراق منتقل کنند که با هوشیاری ماموران دستگیر و شناسایی و محموله نیز توقیف شد.

وی اضافه کرد: تانکر‌های حمل سوخت به پارکینگ منتقل و در این راستا پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
سرهنگ کرجی گفت: با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید، مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های مهم پلیس است.

استان کردستان به سبب داشتن بیش از ۲۲۷ کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می‌رود و سالانه به ارزش ده‌ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می‌شود، کردستان دارای سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود ۷۵ قلم کالا دارد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات