سدر یکی از شگفت‌انگیز ترین مواد ممکن برای بهبود سلامت پوست شماست و این ماسک خانگی می‌تواند زیبایی شما را ۲ چندان کند.
کد خبر: ۹۱۲۹۶۱۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

برای سلامت کلیه‌ها دور این غذاها را خط بکشید

کلیه‌ها ۲ عضو لوبیایی شکل در طرفین ستون مهره‌ها هستند که وظیفه آنها تولید ادرار، تنظیم آب و مایعات بدن، تصفیه ضایعات خون و دفع مواد زائدی است که در اثر سوخت و ساز در بدن تولید شده است،علاوه بر آن ساخت گلوکز از اسیدهای آمینه در گرسنگی های طولانی مدت و ساخت هورمون به منظور گردش در خون و تنظیم برخی از عملکردهای بدن نیز از وظایف کلیه ها به حساب می آید. بنابراین می توان گفت این دو عضو کوچک نقش های بزرگی در بدن بر عهده دارند و ایجاد اختلال در آنها بدن را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

سدیم یکی از اجزای اصلی نمک طعام است که کلیه آسیب دیده نمی تواند آن را پالایش و دفع کند، در نتیجه سبب بالا رفتن فشار خون و بروز بیماری‌های قلبی می شود، پتاسیم نیز در وضعیتی مشابه قرار دارد؛ بنابراین مصرف این مواد نباید از ۲ گرم در روز بیشتر شود، غذاهای دارای نمک طعام مثل سوسیس، کالباس، غذاهای کنسروی، همبرگر، پنیر، نان، غذاهای آماده وغیره و خوراکی هایی با میزان پتاسیم بالا، خوراکی‌هایی از جمله  آجیل ها، محصولات سبوس دار، محصولات لبنی، سبزیجاتی مثل بروکلی، سیب هستند.

غذا‌هایی با خطر آسیب به کلیه‌ها/ علائم ابتلا کودکان به کم‌شنوایی/ماسکی معحزه آسا برای داشتن پوستی صاف و سالم

آشنایی با علایم کم‌شنوایی در کودکان

هر نوزادی هنگام تولد و قبل از خروج از زایشگاه باید تحت غربالگری شنوایی قرار گیرد؛ اگر کودکی به دنیا آمد و در بیمارستان محل تولد خدمات غربالگری شنوایی وجود نداشت، توصیه می شود بلافاصله و در اولین فرصت کودک سنجش شنوایی شود؛ هر زمانی احساس کردید کودک از نظر گفتاری تأخیر دارد، اولین شک باید به سیستم شنوایی او باشد و این اولین علامت هشدار دهنده است.

کم‌شنوایی‌های ناشی از بیماری‌‌های انتقالی هم وجود دارد که زودگذر و قابل درمان است؛ برای مثال بروز سرما خوردگی ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد التهاب در گوش میانی کودک و در نتیجه کم‌شنوایی شود که در صورت درمان نشدن، در نهایت کم شنوایی دائمی را به همراه دارد.

غذا‌هایی با خطر آسیب به کلیه‌ها/ علائم ابتلا کودکان به کم‌شنوایی/ماسکی معحزه آسا برای داشتن پوستی صاف و سالم

تاثیر شگفت‌انگیز ماسک سدر بر سلامت پوست

سدر ماده‌ پر خاصیت و پر کاربردی به حساب می‌آید که یکی از فواید آن تاثیر معجزه آسا بر سلامت و زیبایی پوست است؛ استفاده از این ماده گیاهی پوست شما را کشیده و سفت، زخم و جای زخم‌هایی را که عمق زیادی ندارند را نیز ترمیم می‌کند، این ماده گیاهی پوست را پاکسازی و در نهایت پوستی نرم، شفاف و بدون التهاب و جوش به شما هدیه می‌کند.

بهترین راهکار استفاده از صدر آن است که مقداری سدر را  با مقدار مناسبی ماست مخلوط کنید تا به صورت خمیری درآید و روی پوست قرار بگیرد؛ دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد؛ آن را به صورت لایه‌ای نازک و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. به یاد داشته باشید که این ماسک برای پوست چرب کاربرد بیشتری دارد.

غذا‌هایی با خطر آسیب به کلیه‌ها/ علائم ابتلا کودکان به کم‌شنوایی/ماسکی معحزه آسا برای داشتن پوستی صاف و سالم

خوردن مداوم سالاد کاهو برای لاغری با بدنتان چه می‌کند

هریک از اعضای بدن مزاج خاص خود را دارند، مثلاً قلب، گرم و خشک است؛ استخوان، سردترین عضو بدن و چربی مرطوب‌ترین عضو بدن است. بسیاری از افراد، برای لاغرشدن از رژیم‌های کم کالری مانند سالاد گوجه و خیار یا کاهو استفاده می‌کنند یا مثلاً آب بسیار زیادی می‌نوشند؛ این افراد، ابتدا وزنشان به سرعت کم می‌شود مثلاً در هفته اول ۲ کیلو کم می‌کنند، ولی خیلی زود به جایی می‌رسند که وزنشان ثابت می‌ماند و تغییری نمی‌کند.

مصرف مداوم خیار، کاهو، گوجه و نظیر این ها، موجب افزایش رطوبت بدن می‌شود و در قالب بافت چربی، که گفتیم طبیعت آن سرد و‌تر است، در بدن ذخیره می‌شود؛ امروزه با افراد زیادی مواجه می‌شویم که شاید مثلاً چربی اطراف پهلوهایشان کم شده باشد، ولی دچار آسیب‌های کبدی شده‌اند؛کبد چرب که در بیش‌تر موارد، حاصل افزایش سردی و تری در این عضو حیاتی است، ریزش مو، مشکلات رحمی، بروز چربی خون بالا، ضعف بدنی و روحی و غیره می‌شود.

غذا‌هایی با خطر آسیب به کلیه‌ها/ علائم ابتلا کودکان به کم‌شنوایی/ماسکی معحزه آسا برای داشتن پوستی صاف و سالم

خطر ابتلا به دیابت با مصرف ۲ داروی پروستات

متخصصان در تحقیقات اخیر مشاهده کردند، برخی از داروهای متداول در درمان بیماری پروستات می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهند؛ هایپرپلازی خوش خیم پروستات یا همان BPH، اختلالی است که منجر به انسداد مجرای ادراری یا تکرر ادرار می‌شود. متخصصان با مطالعه بر روی ۲ دارویی که اغلب در درمان این عارضه مورد استفاده قرار می‌گیرد دریافتند که تاثیر ۲ داروی دوتاستراید (آوودارت) و فیناستراید (پروسکار) خطر ابتلا به دیابت را به طور چشم گیری افزایش می‌دهد.

مطالعه فوق بر روی ۳۹ هزار مرد مورد انجام گرفت و ۱۶ هزار بیمار دیگر مبتلا هایپرپلازی خوش خیم پروستات داروی فلومکس را که در درمان این بیماری مورد استفاده است دریافت کردند و در نهایت این بررسی‌ها نشان داد افرادی که ۲ داروی آوودارت و پروسکار دریافت کرده بودند به ترتیب ۳۲ و ۲۶ درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت بوده اند. 

غذا‌هایی با خطر آسیب به کلیه‌ها/ علائم ابتلا کودکان به کم‌شنوایی/ماسکی معحزه آسا برای داشتن پوستی صاف و سالم

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظرات