فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: رسالت سپاه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.
کد خبر: ۹۱۲۹۵۹۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

رسالت سپاه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن استبه گزارش خبرگزاری بسیج در نهاوند، سرهنگ حسن مرادی در جمع مردم شهر فیروزان با بیان اینکه تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام تاکنون سه انقلاب به خود دیده است، اظهار داشت: انقلاب اول، انقلاب و رسالت پیامبر اکرم(ص) بود که در آن مقطع زمانی در مقابل جاهلیت کفار به‌پا خاست و اسلام را پایه‌ریزی کرد .

وی افزود: انقلاب دوم نیز قیام حضرت امام حسین(ع) بود؛ در آن زمان در حالی که اسلام به فراموشی سپرده می‌شد و تهدیداتی از جانب دشمنان وجود داشت، امام حسین(ع) قیام کرد و به منظور احیاء اسلام به‌پا خاست و در این راه تمام خانواده و هستی خود را فدا کرد تا اسلام زنده شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه سومین انقلاب، انقلاب اسلامی ایران است، گفت: حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کردند و هیچ‌گاه این انقلاب را به کشور ایران محصور نکرد.

وی ادامه داد: امام راحل از انقلاب اسلامی دو هدف اصلی و عمده داشت، یکی اینکه پایه‌های اولیه انقلاب محکم شود که در سال ۵۷‌ این انقلاب صورت گرفت و پایه‌ها محکم شد و هدف دوم نیز صدور انقلاب به منطقه و کشورهای دیگر بود.

مرادی با تأکید بر نقش انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی نظام بین‌الملل را تغییر داد و معادلات ابرقدرت شرق و غرب با آمدن انقلاب به هم ریخت.

وی ادامه داد: در طول این مسیر ۴۰ ساله، انقلاب اسلامی همواره با تهدیدهای مختلفی روبرو بوده است و دشمنان سعی کردند که انقلاب را با چالش روبرو کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری در سال گذشته بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ کردند و در ابتدای سال ۹۸ به مسئله فرصت و گشایش در این سال اشاره کردند نیز از برنامه‌ریزی‌های انقلاب اسلامی است .

وی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس حدود ۳۸ کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد جنگ شدند تا انقلاب را از بین ببرند و در فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ برنامه‌های مختلفی به‌منظور براندازی نظام صورت گرفت اما ناتوان بودند .

مرادی با بیان اینکه تحریم، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نمونه‌های دیگری از تهدیدها علیه نظام انقلاب اسلامی است، افزود: آخرین برنامه دشمنان شیوع اسلام هراسی و سپاه هراسی در بین مردم ایران و منطقه است.

وی ادامه داد: علت اصلی اینکه آمریکا سپاه پاسداران را نوک پیکان حملات خود قرار داده ۴ مؤلفه دارد؛ اول حضور سپاه که همانند سدی محکم در مقابل برنامه‌ریزی آنان ایستاده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه رسالت سپاه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است، گفت: مؤلفه دوم اینکه سپاه در راستای صدور انقلاب به دنبال ایجاد جبهه مقاومت در منطقه و جهان است.

وی یادآور شد: مؤلفه سوم اینکه قدرت بازدارندگی انقلاب توسط سامانه‌های موشکی سپاه در برجام به دنبال حذف این قدرت بازدارندگی بود.

مرادی با اشاره به مؤلفه چهارم ابراز داشت: سپاه یک نیروی مردمی است و برخاسته از دل مردم است و هرجا منافع ملت به خطر افتد سپاه ورود پیدا کرده است.

وی گفت: امروز سپاه همانند خاری در چشم دشمنان است و تا زمانی که انقلاب وجود دارد و خصومت دشمن با این انقلاب باشد، سپاه با جان و دل از انقلاب دفاع و با دشمنان مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات