همزمان با شب نیمه شعبان برگزارشد؛

مراسم احیاء نیمه شعبان در مسجدجامع شهرکرد

همزمان باسراسر کشور جمعی از مردم شهرکردنیز درشب نیمه شعبان با حضور در مسجدجامع این شهر به مناجات و شب زنده داری پرداختند.
کد خبر: ۹۱۲۹۵۵۴
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم معنوی حجت الاسلام شیخ ابوالفضل احمدی با تبریک خجسته میلاد باسعادت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه به اهمیت ماه شعبان ، موالد این ماه با عظمت و شرح مناجات شعبانیه و اهمیت احیاء نیمه شعبان پرداخت.

 

وی افزود: در اسلام،برخی زمان ها بر اوقات دیگر، فضیلت و برتری دارد، این فضیلت، گاه به دلیل حادثه مهمی است که در آن زمان رخ داده است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: برخی اوقات و زمان ها، به خاطر ویژگی های خاصی که دارند، برتر و مهم هستند. سه ماه رجب ، شعبان و ماه مبارک رمضان، ازجمله ماههایی هستند که بر فضیلت و کرامت آنها بسیار تأکید شده است.

 

حجت الاسلام احمدی گفت:شب نیمه شعبان فرصتی بسیارمطلوبی است که با دعای جمعی و خالصانه برای رفع موانع ظهور منجی عالم بشریت تلاش کنیم و بینش و معرفتمان را نسبت به مولود با خیر و برکت نیمه شعبان ارتقاء بخشیم.

 

استادحوزه علمیه اظهار کرد: شب نیمه شعبان از چنان اهمیتی برخوردار است که و هم‌پای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره مند شد.

 

  حجت الاسلام احمدی گفت: شب نیمه شعبان به سبب ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی ارواحنافداه فرصتی مغتنمی برای مناجات با خداوند،دعا و توسل به قرآن و ائمه اطهارعلیهم السلام است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد:در این شب هم مانند بسیاری از شب های ویژه سال ،به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام سفارش شده است.

 

وی به فضلیت مناجات شعبانیه اشاره کرد و افزود: مناجات شعبانیه یکی از بزرگترین دعاهایی است که از ائمه اطهار علیهم السلام  به ما رسیده است.

 

حجت الاسلام احمدی گفت: مناجات شعبانیه از اعمال ماه شعبان است که با توجه به مضامین و مفاهیم عالی این مناجات علمای بزرگوار نیز بر قرائت آن اهتمام ویژه دارند.

 

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، زمزمه زیارت آل یاسین،قرائت دعای کمیل ، زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، سخنرانی و توسل به قرآن ، ضیافت سحری و اقامه نماز جماعت صبح از دیگر برنامه های مراسم احیاء نیمه شعبان در مسجدجامع شهرکرد بود.

ارسال نظرات