خبرهای داغ:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با جعل عنوان و به بهانه ویزیت جمعی کارکنان یک ارگان دولتی، اقدام به برداشت ۴۰۰ میلیون ریال از حساب چند پزشک کرده بود، با تلاش ماموران پلیس فتا اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۴۵۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛  رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت چندین پزشک یکی از کلینیک‌های تخصصی دندان‌ پزشکی استان مبنی بر اینکه فردی به بهانه ویزیت جمعی کارمندان یکی از ارگان‌های دولتی، آن‌ها را فریب داده و به پای دستگاه خود پرداز کشانده و با ترفندی خاص، این افراد را اغفال کرده و اقدام به برداشت غیر مجاز ۴۰۰ میلیون ریال وجه از حساب‌های شاکی کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از شنیدن اظهارات شکات و با استعلام از مبادی ذیربط و بررسی‌های فنی پرونده، اقدامات تخخصی خود به منظور شناسایی متهم را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات پلیسی و انجام یک سری اقدامات تخصصی در نهایت موفق شدند مکان متهم ۳۰ ساله این پرونده که در یکی از استان‌های شمالی بود و دست به فعالیت گسترده در تمام استان‌ها زده بود را شناسایی کنند.

وی عنوان کرد: اظهارات مالباختگان و اطلاعات به دست آمده حاکی از آن بود که متهم موصوف با استفاده از چندین خط تلفن همراه  و همچنین با جعل عنوان، خود را نماینده یکی از ارگان‌های دولتی معرفی می‌کرده و با ترفند ارائه خدمات درمانی برای کارکنان از پزشکان بیمارستان کلاهبرداری کرده است که تحقیقات در مورد این پرونده ادامه دارد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی خطاب به عموم شهروندان توصیه کرد: برای واریز هرگونه وجهی به حساب شما فقط شماره ۱۶ رقمی کارت عابر بانک کفایت می‌کند و نیازی به حضور در پای دستگاه خود پرداز و دیگر اطلاعات حساب شما اعم از رمز اول و دوم و cvv2، و … نیست.

وی در آخر خاطر نشان کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی‌دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها