خبرهای داغ:
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: هزینه‌های سرسام‌آوری که دولت نمی‌تواند به‌تنهایی انجام دهد با تقسیم بین اعضای جامعه و خیرین استان‌ها پرداخت و مشکلات سیل‌زدگان حل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۹۴۴۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با بسیج، با اشاره به برگزاری همایش کشوری روسای اتاق و بسیج اصناف برای مشکلات سیل در خوزستان، اظهار کرد: تعمیر، بازسازی و ساخت منازل سیل زدگان پس از تأمین خوراک و اسکان اضطراری باید در اولویت  قرار بگیرد و در این همایش بنا شد استان های معین برای ساخت‌وساز و تعمیر منازل مناطق سیل زده کمک کنند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: استان اصفهان معین استان‌های خوزستان و لرستان است که باید برای ساخت خانه‌های تخریب‌شده سیل‌زدگان کمک کنیم.

وی با اشاره به طرح هر مسجد یک خانه بیان کرد: این طرح همگانی کردن کمک به سیل‌زدگان است، یعنی کمک‌هایی که برای تأمین مواد غذایی و اسکان ضروری متوقف و کمک‌ها برای ساخت و تعمیر خانه‌های سیل‌زدگان آغاز شود.

جهانگیری با بیان اینکه طرح هر مسجد یک خانه می‌تواند کمک بزرگی به سیل‌زدگان کند، تأکید کرد: ۱۰ ها هزار مسجد در کشور وجود دارد که اگر چنین طرح‌هایی انجام شود، عملاً هزینه‌های سرسام‌آوری که دولت نمی‌تواند به‌تنهایی انجام دهد با تقسیم بین اعضای جامعه و خیران استان‌ها پرداخته و مشکلات سیل‌زدگان حل می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر این طرح مدیریت و در عمل اجرا شود، کار بزرگی است که می‌توان برای ساخت‌وساز منازل سیل‌زدگان قدم‌های خوبی برداشت.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان مردم خیری هستند و بیشترین خیریه‌ها را استان اصفهان در کشور دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد، تصریح کرد: چند روز قبل یک کاروان ۱۲ کامیونی از خیریه‌های شهر اصفهان راهی خوزستان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها