خبرهای داغ:

دستگیری عاملان کلاهبرداری با شگرد دریافت کمک های نقدی برای سیل زدگان در اصفهان

رئیس پلیس فتا اصفهان از دستگیری ۲ کلاهبردار که با ارائه شماره حساب در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی مردم برای سیل زدگان می کردند ، خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۹۴۴۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و پایش فضای مجازی متوجه ارائه شماره حساب‌های شخصی به منظور دریافت کمک‌های نقدی برای کمک به مردم سیل زده شده و بلافاصله موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این شماره حساب‌ها فاقد هرگونه مجوز رسمی و فقط با هدف کلاهبرداری از مردم ارائه شده گفت: بلافاصله کارشناسان پلیس فتا استان وارد عمل شده و عاملان اصلی آن ها که دو نفر بودند را شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه حساب یکی از کلاهبرداران که بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به آن واریز شده بود با هماهنگی مقام قضائی مسدود شده است بیان داشت: در این رابطه شکایت های متعددی از شهروندان واصل شده و تحقیقات بر روی پرونده متهمان کماکان ادامه دارد.

سرهنگ مرتضوی، ضمن قدردانی از حسن نوع دوستی مردم استان اظهار داشت: متأسفانه همیشه عده‌ای سودجو و فرصت طلب به دنبال این هستند که برای رسیدن به منافع خود از احساسات و عواطف مردم سوءاستفاده کنند و به همین منظور هم از همه خواسته شده تا کمک‌های نقدی خود را فقط به شماره حساب‌های اعلامی از سوی هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کنند.

سرهنگ مرتضوی در آخر گفت: به مردم توصیه می‌کنیم به غیر از شماره‌های اعلامی از سوی هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) پول های خود را به حساب‌هایی که از سوی افراد دیگر ارائه می شود واریز نکنند و در صورت مواجهه با این گونه موارد موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظرات