کارشناس مسائل مذهبی برقراری عدالت را از مهمترین مولفه های ظهور حضرت دانست و گفت: اگر بخواهیم در رابطه با عمق معنای ظهور حرفی بزنیم، باید به تحقق عدالت برسیم.
کد خبر: ۹۱۲۹۴۳۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

حجت الاسلام وحید شجاعی کارشناس مسائل مذهبی و فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ضمن تبریک ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: امسال پیچیده شدن عطر مهدوی در فضای جامعه با یک شور و اشتیاق خاصی دنبال می شود، منتظران ظهور امسال ایام ولادت حضرت مهدی(عج) را با خدمتگزاری به مردم سیل زده دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه جامعه منتظر شرایط خاصی دارد، افزود: همانگونه که عشق به منجی عالم بشریت عشق به ولایت است و هر کس می خواهد در راستای ظهور منجی قدم بردارد باید ولایت پذیر باشد؛ امسال گام برداشتن برای ظهور هم با تبعیت از فرمان ولی امر مسلمین، در امر خدمت رسانی است و این یعنی اینکه جامعه خود را به ظهور نزدیک تر کرده است.

حجت الاسلام شجاعی برقراری عدالت را از مهمترین مولفه های ظهور حضرت دانست و بیان داشت: اگر بخواهیم در رابطه با عمق معنای ظهور حرفی بزنیم، باید به تحقق عدالت برسیم. تنها کسی که می تواند عدالت را به معنای واقعی بگستراند منجی عالم بشریت است.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر میدانی از وحدت و انسجام برای خدمت رسانی را در کشور ایجاد کرده است، بیان داشت: سیل اخیر به رغم آسیب هایی که در مناطق سیل زده به همراه داشت، ولی یک آزمون و جهاد خدمت رسانی در بین ملت ایران و حتی آزادی خواهان جهان به راه انداخت.

این کارشناس مسائل مذهبی حکومت مهدوی را حکومتی کاملا مردمی و متعلق به مستضعفین عالم دانست و تأکید کرد: جوانان ایرانی و برخی کشورهای اسلامی با خدمت رسانی به مردم سیل زده و قرار گرفتن در فضای جهاد و بسیج خود را برای صحنه های بزرگتر آینده آماده می کنند و شاید بتوان گفت اینگونه صحنه ها آمادگی برای ظهور مهدی آل محمد(ص) است.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به مجهز شدن جوانان به سلاح های مهدوی اضافه کرد: در روایت های بسیار داریم که کسانی که منتظران واقعی مهدی موعود هستند، همیشه سلاح خود را در دست دارند و در حالت آماده باش قرار گرفته اند؛ امروز با توجه به مسائلی که در کشور به وجود آمده یکی از سلاح های منتظران ظهور مهدی آل محمد(ص) خدمت رسانی به مستضعفین است.

این فعال فرهنگی بیانیه گام دوم را منشوری برای برپایی ظهور دانست و افزود: در گام دوم انقلاب باید جوانان و مردم خود را از هر نظر تجهیز کنند و خود را برای ظهور آماده سازند.

وی تصریح کرد: فضایی را که برای خدمت رسانی در کشور به وجود آمده  نباید نادیده بگیریم بلکه بایستی به نحو احسن از آن بهره بگیریم؛ وقتی انسان در مناطق سیل زده خدمت رسانی دلسوزانه گروه های جهادی و مخصوصا پاسداران شجاع و ارتشیان دلاور را می بیند ناخودآگاه یاد شب های عملیات دفاع مقدس می افتد.

حجت الاسلام شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: خدمت رسانی ها در بین جوانان ایرانی یک فضایی سرشار از معنویت و اخلاقی و در عین حال عملیاتی ایجاد کرده و این نشان می دهد که آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوز دشمنان اسلام و انقلاب هستند و این خود معنای آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت را می رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات