کارشناس حوزه سلامت گفت: بیوتروریسم داروئی یکی از وقایعی است که وحشیگری نظام استکبار را به خوبی نمایش می دهد.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۵۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت کارگاه آموزشی با موضوع بیوتروریسم داروئی در سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

 کارشناس حوزه سلامت در این خصوص گفت: صنعت داروسازی در جهان امروزه جزء یکی از اولین صنایع درآمدزا در جهان محسوب می شود که به صورت مستقیم اقتصاد بسیاری از کشورهای صاحب علم در این حوزه را تحت تاثیر قرار داده و دگرگون کرده است.

خالد جانباز، افزود: اگر به ظاهر قضیه نگاه بکنیم می بینیم که امروزه کشورهای اروپائی و غربی دارند به کشورهای عقب مانده و ضعیف و جهان سومی لطف می کنند و با تولید دارو و فروش آن به سلامت دنیا و ریشه کنی بیماری ها کمک می کنند؛ اما اگر با نگاهی تیزبینانه به قضیه نگاه کنیم خواهیم دید که گاها این کمک ها بوی تعفن می دهد و در جهت سلطه گری و درآمد زایی است.

جانباز در ادامه عنوان کرد: برخی اسناد و مدارک نشان می دهند که بعضی از کشورهای قدرتمند در پشت ظاهر مهربان و دلسوزشان چه باطن کثیفی دارند. برخی کشورهای قدرتمند کشورهای ضعیف را به موشهای آزمایشگاهی تبدیل می کنند، که ابتدا داروهای تولید شده را به کشورهای جهان سومی می فروختند و اگر داروها جواب می داد و بدون عوارض بود نهایتا آن را به مصرف مردم خودشان می رساندند. برخی کشورها نظیر هندوستان و بعضی کشورهای افریقایی تاوان بسیار سنگینی در این راه پرداختند.

وی، در پایان عنوان کرد: همانگونه که مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) فرموده اند کلید قدرت دانش است. به لطف خدا و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروزه ایران بزرگمان به پیشرفت قابل توجهی در علم پزشکی و داروئی دست پیدا کرده است اما باید بدانیم که اگر می خواهیم به اوج قدرت و اقتدار برسیم باید به خودمان متکی باشیم و خودمان عالم پرور و دانشمند پرور شویم.

ارسال نظرات