مدیرکل هواشناسی استان کردستان ضمن اعلام ورود موج جدید بارشی از روز دوشنبه به استان، گفت: بارش برف در روز دوشنبه با کولاک در گردنه‌ها و کاهش محسوس دید دور از انتظار نیست که تا روز چهارشنبه تداوم دارد.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۱۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رحیم صدیقی اظهار کرد: بررسی الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی، تداوم فعالیت سامانه بارشی را تا بعدازظهر فردا نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه هوا نسبتا آرام خواهد بود و از شدت فعالیت بارشی کاسته می‌شود، افزود: مجددا از روز دوشنبه استان تحت تاثیر امواج فعال سرد بارشی قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها در برخی نقاط آبگرفتگی معابر رخ می‌دهد.

صدیقی بیان کرد: در مدت زمان یادشده خصوصا در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید و تندباد‌های موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از امشب با نفوذ جریانات سرد شمالی به استان روند کاهشی دما آغاز می‌شود، ادامه داد: برای ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر استان «زرینه، هزارکانیان، دیواندره، بیجار، بانه، سقز و ارتفاعات جنوبی استان» بارش برف دور از انتظار نیست.

صدیقی اذعان کرد: بارش برف در روز دوشنبه با کولاک در گردنه‌ها و کاهش محسوس دید همراه شده و موج سرمایی شدیدتر خواهد بود که تا روز چهارشنبه تداوم دارد و در صبح روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه موجب کاهش قابل ملاحظه دما و وقوع یخبندان در سطح استان می‌شود.

وی تاکید کرد:، چون موج سرما، یخ‌زدگی محصولات باغی و کشاورزی را در پی خواهد داشت لذا لازم است برای مقابله با خسارت احتمالی تمهیدات لازم صورت گیرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات