امام جمعه بهاباد:

امید مستضعفان جهان به حكومت عدل آخرین منجى بشریت است‌ / تأکید بر احیای نیمه شعبان

امام جمعه بهاباد با تبریک اعیاد شعبانیه خصوصا میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت : امید مستضعفان جهان به حكومت عدل آخرین منجى بشریت است‌.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۰۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درخطبه های این هفته نماز با سفارش نماز گزاران به تقوای الهی با تبریک نیمه شعبان میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) بربرگزاری جشنهای با شکوه شعبانیه تاکید کرد و افزود : عید نیمه شعبان؛ عید «امید و تلاش» برای آزادگان جهان است .
وی به معنای انتظار فرج اشاره کرد و با بیان اینکه انتظار حركت است، سكون نیست‌ افزود: انتظار حركت است. انتظار آمادگى است... انتظار فرج یعنى كمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت براى آن هدفى كه امام زمان(ع) براى آن هدف قیام خواهد كرد، آماده كردن. آن انقلاب بزرگ تاریخى براى آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگى انسانى، زندگى الهى، عبودیت خدا.
امام جمعه بهاباد به فرهنگ انتظار اشاره کرد و گفت : فرهنگ «انتظار» اگرچه فرهنگى ارزش آفرین و تعالى بخش است، اما تحقق ارزش‌هاى این فرهنگ متعالى مستلزم تعامل و مشاركت همگانى براى عمل به آموزه‌هاى مهدوى و تحقق عینى ارزش‌هاى دینى و الهى در جامعه اسلامى است، و هیچگاه به‌معناى نشستن و در انتظار ماندن نخواهد بود.
خطیب جمعه بهاباد به آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و این روزرا تبریک گفت و از خدمات و زحمات سربازان گمنام امام زمان که برای امنیت و آسایش مردم زحمت می کشند قدردانی کرد .
وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی تلاشگران عرصه امنیت و به خصوص سربازان گمنام امام زمان(ع)، گفت: این عزیزان در تامین امنیت از جنبه‌های مختلف مانند امنیت اقتصادی، سیاسی و... اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد به مسئله سیل اخیر شهرستان بهاباد اشاره کرد و گفت : خوشبختانه براثر بارانهائی که در شهرستان بارید سیل چندان ویرانگری نیامد که باعث خرابی شود واین جز نبود با تلاش مسئولان شهرستان بهاباد که در این موقعیتی بحرانی همه باهم یکدل و همراه بودند .
وی از زحمات و تلاشهای نیرو های بسیجی و سپاهی و مدیریت بحران شهرستان و شهرداری اداره راه و هلاال احمر که با مدیریت صحیح و بحرانی مسیلهای عبور سیل را کنترل کردند تقدیر و تشکر کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در بخش دیگری از خطبه ها گفت: عزیزان من! احیاء نیمه شعبان را از دست ندهید. خداوند در آن شب، هدایا و مواهب دارد همچنین خواندن دعای کمیل در ب نیمه شعبان فراموش نشود .
تبریک رو زارتش ، سالروز تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرمان حضرت امام خميني(ره) ، و گام دوم انقلاب از دیگ موضوعاتی بود که مورد بحث حجت الاسلام بشکانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت .
انتهای پیام /د

ارسال نظرات