استاد حوزه و دانشگاه:

قیام با یاحسین و یامهدی هویت شیعه است

دکتر مختاری گفت: ایستادگی برابر زورگویان و ظالمان تاریخ از ویژگی های شیعیان به شمار می رود؛ زیرا مهدویت به شیعه امید می بخشد.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۵۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم جشن میلاد یگانه منجی حضرت ولی عصر (عج) به همراه سخنرانی و مولودیه خوانی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری، به تشریح ویژگی های عصر ظهور و اندیشه های مهدوی پرداخت و وظیفه منتظران واقعی را تشریح کرد.

دکتر مختاری گفت: نیمه شعبان و شب میلاد حضرت ولی عصر ارواحناه فداه، شب قدر امت پیامبر است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فطرت انسانها یکسان خلق شده و همه طرفدار عدالت، صلح، آزادی و انسانیت هستند؛ هرچند برخی قدرت های ظاهری همچون آمریکا نیز بوجود آمده اند که ضد بشریت عمل می کنند و هر روز به نقطه ای حمله کرده و باعث قتل عام مردم بیگناه می شوند.

وی، با اشاره به مصادیق جنایات آمریکایی ها، به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: باید غرب را به چالش کشید، تا پاسخگوی اقدامات و جنایات خود در دنیا باشند.

استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: همه ادیان به منجی آخرالزمان اعتقاد و باور دارند؛زیرا فطرت انسان عدالتخواه است.

دکتر مختاری، با اشاره به اینکه بیش از یکهزار و 300 روایت پیرامون مهدویت، اظهار کرد: در هیچ جایی به اندازه اسلام، به صورت جامع و کامل به بحث مهدویت و آخرالزمان پرداخته نشده است. سایر ادیان به صورت افسانه ای و اسطوره ای مهدویت را بیان می کنند؛ در صورتی که اسلام کاملاً واقعی و در راستای سیر و حرکت صعودی و کمال انسان این موضوع را مطرح می سازد.

وی، با اشاره به روایتی سه روز که بعنوان ایام الله مطرح هستند را اینگونه عنوان کرد: روز ظهور، روز رجعت و روز قیامت، ایام الله محسوب می شوند.

دکتر مختاری گفت: روز ظهور تجلی عدالت در هستی است، که در این روز بسیاری از پرده ها همچون روز قیامت کنار می روند.

وی، تفاوت های دیدگاه سایر ادیان به مهدویت با اندیشه های اسلامی را تشریح کرد و گفت: مکتب تشیع توانسته ارتباط با آسمان را به برکت اعتقاد به حضور امام زمان (عج) حفظ کند و تنها شیعیان بوده اند که در طول تاریخ هیچ وقت ناامید نشده اند .

استاد حوزه و دانشگاه، تأکید کرد: ایستادگی برابر زورگویان و ظالمان تاریخ از ویژگی های شیعیان به شمار می رود؛ زیرا مهدویت به شیعه امید می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری، با اشاره به درس هایی که شیعیان از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها درباره دفاع از ولایت آموخته اند، گفت: پایه اعتقاد و اندیشه و هویت شیعه دو چیز است؛ شیعه با یاحسین قیام می کند و با یامهدی قیام خود را حفظ می کند.

وی، در ادامه تکلیف شیعیان برای عصر ظهور را یادآوری کرد و افزود: دو نوع ظهور داریم، ظهور صغری و ظهور کبری. در ظهور صغری باید نام امام زمان (عج) بر زبانها جاری شود.

دکتر مختاری تأکید کرد: برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه، وظیفه داریم که زمینه ظهور را فراهم کنیم.  فرهنگ انتظار واقعی باید در جهان نهادینه شود. گفتمان سازی و جریان سازی ظهور رسالت منتظران واقعی است.

مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم جشن بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار