خبرهای داغ:
بدون شک ملتی که یکپارچه در برابر خشم توفنده سیل مقاومت کرد در صورت جلب اعتماد ملت در برابر تهاجم اقتصادی دشمن نیز جانانه مقاومت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۳۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ابراهیم کارخانه‌ای» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

اینکه برخی علیرغم تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا همچنان از پذیرفتن شرایط تحمیلی FATF که آمریکا در کمین تصویب آن است دفاع می‌کنند، همان اندازه تعجب‌برانگیز است که بوسه بر پنجه گرگ برای سراب رفع تحریم‌ها تعجب‌برانگیز است!!

در حالی که کوچک‌ترین تردیدی وجود ندارد که FATF در راستای سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا تصمیم‌گیری می‌کند و بر همین اساس رژیم‌های کودک‌کش عربستان سعودی و صهیونیستی که پدر تروریسم دولتی در منطقه و جهان هستند، نه اینکه FATF آنها را به عنوان حامی تروریسم نمی‌شناسد بلکه مورد حمایت نیز قرار می‌دهد!

اصرار بر تسلیم جمهوری اسلامی ایران در برابر خواسته‌های چنین نهاد دست‌نشانده‌ای، با کدام منطق سیاسی و دیپلماسی مبتنی بر عقلانیت در عرصه معادلات سیاسی جهانی منطبق است!؟ آنان که مدعی رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند، پذیرش تحمیلی شرایط FATF را به عنوان یک نهاد جاسوس بین‌المللی و اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران، با کدامیک از اصول سه‌گانه فوق سازگار می‌دانند!؟ مگر نه این است که سرفرازی هر ملتی در گرو عزت آن کشور است که در مقابله شرافتمندانه با زیاده‌خواهی‌های دشمن رقم می‌خورد و جمهوری اسلامی ایران با عبور از تجربه چهل سال توطئه مشترک غربی، عبری و عربی، امروز به عنوان مظهر مقاومت و به کلاس درس مقاومت در برابر متجاوزان و زیاده‌خواهان عالم تبدیل شده است.

آنان که بر این باورند که با قربانی کردن عزت کشور به پای مصلحتی که دشمن در کمین اوست موجبات کاهش آلام اقتصادی مردم را فراهم می‌سازند به این سؤال پاسخ بدهند که اگر جمهوری اسلامی ایران در طی ۴۰ سال گذشته می‌خواست در جهت سیاست‌های دیکته‌شده از سوی قدرت‌های بزرگ مشکلات خود را حل کند، آیا امروز اثری از جمهوری مقتدر اسلامی در معادلات سیاسی منطقه‌ای و جهانی مشاهده می‌شد!؟ اصلی‌ترین دلیل موافقان در پذیرش شرایط FATF، گرفتن بهانه از دست دشمن است؛ در حالی که بهانه اصلی دشمن که بارها آن را فریاد زده تغییر نظام اسلامی است و به همین دلیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزو گروه‌های تروریستی اعلام نموده است، آیا زمان آن فرا نرسیده است که مذاکره بر سر جلب اعتماد توطئه‌گران، جای خود را به اتحاد و همبستگی ملی در برابر دشمن بدهد؟ آیا ملتی که این چنین متحد و یکپارچه برای تسکین آلام هموطنان خود عظیم‌ترین و بی‌سابقه‌ترین حماسه امداد تاریخ بشری را رقم می‌زند برای رفع مشکلات اقتصادی کشور خود باید چشم امید به پنجه‌های چدنی دشمن بدوزد یا اینکه دولت‌مردان آن با قطع دست توطئه دشمن، صادقانه از ملت برای حل مشکلات کشور با تکیه بر توانمندی‌های داخلی مدد بجوید. در حالی که FATF در گزارش‌های خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حتی قبل از اعلام رسمی آمریکا در ردیف گروه‌های تروریستی شناخته است، آیا چشم امید گشایش به چنین دشمن غداری جز تکرار بوسه بر خنجر دشمن که از پشت بر نظام اسلامی فرود می‌آید توجیه دیگری دارد!؟ در حالی که FATF با صراحت حمایت خود را از رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اعلام می‌کند و رسماً بیانیه می‌دهد که پذیرفتن شروط این نهاد از سوی جمهوری اسلامی ایران، هرگز به منزله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران نیست و در سفر دوره‌ای رئیس آمریکایی آن به دیگر کشورها آنها را به تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران تشویق می‌کند، چشم امید به چنین نهاد بی‌آبرویی که حتی موافقان نیز بر آن مهر تایید می‌زنند با کدام عقلانیت و درایت سیاسی در دفاع از حقوق ملت ایران قابل توجیه است!؟


در حالی‌که اروپا از یک سو، تحت فشار آمریکا از انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه ایرانیان مقیم خارج از کشور در رابطه با سیل اخیر به داخل کشور ممانعت به عمل می‌آورد و بر اجرای تعهدات بر زمین مانده خود اصرار می‌ورزد و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران را برای پذیرش شرایط FATF تحت فشار قرار می‌دهد، آیا دستگاه سیاسی و دیپلماسی نباید با موضع‌گیری قاطع در برابر سیاست‌های دوگانه اروپا از عزت ملت ایران در برابر اقدامات ناجوانمردانه آنان دفاع نماید!؟ در حالی که دشمن با اهرم FATF و ادعای «شفافیت اقتصادی» به دنبال ضربه هدفمند و اساسی به پیکره نظام اقتصادی کشور است آیا دستگاه سیاسی نباید با «شفافیت سیاسی» از حقوق پایمال‌شده ملت در معامله با فریبکاری غرب دفاع کند! آیا حاصل اعتماد و معامله با آمریکا و غرب در طی چند سال گذشته جز تهدید، تحریم و توطئه علیه شریان‌های حیاتی ملت و در نهایت تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه دیگری در بر داشته است!؟ آیا اقدام به پذیرش FATF و چشم امید به کشورهای اروپایی که از ترس آمریکا حتی از انتقال کمک‌های مردمی به داخل کشور برای سیل‌زدگان نیز جلوگیری می‌کنند، برای حل مشکلات اقتصادی کشور، ساده‌انگاری و یا ساده‌لوحی سیاسی نیست!؟


بدون شک همان‌گونه که رهبر آگاه و حکیم انقلاب اسلامی بارها بیان فرموده‌اند تنها راه مقابله عملی با تحریم‌ها به میدان کشانیدن توانمندی‌های داخلی بر پایه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر سرمایه‌های ملی و جلب حمایت و پشتیبانی مردم است، نه پیوند زدن اقتصاد کشور به FATF و بسته‌های پوچ و فریب‌کارانه‌ای که تحت عناوین مختلف SPV و INSTEX و… با هدف گرفتن زمان برای توطئه هدفمند علیه ملت ایران برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود! قربانی کردن بخش اعظم صنعت هسته‌ای کشور به پای اعتماد به غرب، باید درس عبرتی باشد که در معامله با غرب چیزی جز هموار کردن راه توطئه برای فریبکاری بیشتر عاید ملت ایران نخواهد نشد! بدون شک ملتی که یکپارچه در برابر خشم توفنده سیل مقاومت کرد در صورت جلب اعتماد ملت در برابر تهاجم اقتصادی دشمن نیز جانانه مقاومت خواهند کرد. لازمه چنین اقدامی اخلاص، همدلی و همراهی مسئولان در کنار مردم است به‌گونه‌ای که مردم در جریان سیل اخیر سپاه و ارتش را در کنار خود دیدند، در میدان جنگ اقتصادی نیز مسئولان را آن‌گونه در کنار خود ببینند. بدون شک اگر دولت محترم به جای تلاش برای جلب توجه و اعتماد غرب بر روی جلب اعتماد ملت و تکیه بر توان ملی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری نماید، یقیناً با همدلی و همبستگی ملی حماسه عظیم‌تری در عرصه اقتصادی و رونق تولید رقم خواهد زد و خاطره ۸ سال مقاومت قهرمانانه همانند سیل اخیر در اذهان ملت زنده خواهد شد و با حضور یکپارچه مردم در دفاع از استحکامات اقتصادی کشور در برابر تهاجم آمریکا و غرب شاهد آبادانی و عزت و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها