رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور مطرح کرد
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشورگفت: در بخش کشاورزی نیز بعد از توافق با دولت ورود جدی خواهیم داشت؛ هم اکنون نیز ده ها اکیپ داوطلب متخصص در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز به مناطق اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۱۹۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

به گزارش بسیج مهندسین کشاورزی خبرگزاری بسیج، محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با بیان اینکه حجم خسارات وارده به مزارع کشاورزی در مناطق سیل زده بسیار بالا است، گفت: دولت در حمایت از مناطق سیل زده در بُعد مالی و بودجه ای باید نقش خود را انجام دهد و نقش اصلی بسیج کشاورزی و منابع طبیعی در این موضوع کمک به دولت است؛ در این زمینه برنامه ریزی های خوبی شکل گرفته و در ابعاد  مختلف نمایندگان بسیج با نمایندگان دولت به نتیجه های خوبی رسیده اند.

وی افزود: هدف سپاه و بسیج در حمایت از مناطق سیل زده این است که کمک های ویژه ای به مردم این مناطق شکل بگیرد تا بتوانیم میزان آسیب های وارده را تا حدودی کاهش دهیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح در کنار مردم خدمت رسانی را ادامه خواهند داد، افزود: هم اکنون در سایر مناطق سیل زده، پاسداران و بسیجیان در کنار سایر مردم به خدمتگزاری مشغول هستند و این مهم را وظیفه خود می دانند.

جهانسوز با اشاره به اقدامات بسیج کشاورزی عنوان کرد: گروه های جهادی به صورت شبانه روزی خدمات ویژه ای در زمینه های آموزش، خدمت رسانی، تخلیه مزارع و منازل در دستور کار قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور نظام توزیع در مناطق را در مرحله خوبی دانست و افزود: در بحث توزیع علوفه و تجهیزات دامپزشکی و کشاورزی گروه های جهادی بسیج کشاورزی و منابع طبیعی به دولت کمک می دهند تا همه بتوانند از امکانات برخوردار باشند.

جهانسوز با اشاره به اینکه ارسال کمک ها باید طبق نیازمندی ها باشد، تأکید داشت: خیرین و استان های معین این مناطق سیل زده توجه داشته باشند که علوفه برای دام های موجود بسیار اضطراری است و در اقلامی که تهیه می کنند سعی داشته باشند  علوفه و سایر امکانات دامی را به این مناطق برسانند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه هم اکنون ده ها اکیپ دامپزشکی به مناطق مختلف اعزام شده اند و برادران سازمان جهاد با تمام توان و تجهیزات در مناطق خدمت رسانی می کنند، افزود: کلینیک های دامپزشکی هم اکنون در مناطق مستقر هستند و در بخش های مختلف اعم از گلستان، لرستان و خوزستان اقدامات قابل توجهی را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز بعد از توافق با دولت ورود جدی خواهیم داشت؛ هم اکنون نیز ده ها اکیپ داوطلب متخصص در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز به مناطق اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در پایان خاطرنشان کرد: طرح همگام با کشاورز بسیج کشاورزی و منابع طبیعی به همراه اکیپ ها و گروه های تخصصی پس از انجام بررسی های لازم در هیئت های اندیشه ورز در مناطق حضور پیدا می کنند، به این دلیل که بسیاری از زمین های کشاورزی هنوز غرق در آب هستند و باید تصمیماتی برای خروج این آب ها گرفته شود تا بتوانیم سایر اقدامات دیگر را انجام دهیم.

 

ارسال نظرات