دومین مرحله بزرگ ترین اردوی جهادی مسوولین و خیرین اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر کشور به منظور خدمت رسانی هدفمند به مناطق سیل زده خوزستان در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۱۴۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل سازمان بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور، ضمن قدردانی از همدلی اصناف سراسر کشور با سیل زدگان اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی دومین مرحله از اردوی بزرگ جهادی، هدفمندی انتخاب هدایای غیر نقدی جهت تقدیم به آسیب دیدگان و سیل زدگان است که با خرد جمعی و همت مسئولین اصناف، بازاریان، فعالان اقتصادی و سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، به لطف خداوند متعال گامی موثر در جهت کمک به مردم عزیز سیل زده انجام خواهیم داد.

 

*طرح یک کاسب یک کالای اساسی ساماندهی شد

حسن پور  افزود: طرح «هر بازاری یک کالای اساسی» هم اکنون در حال ساماندهی است و جهت هماهنگی بیشتر با روسای اتحادیه ها، اصناف و متمرکز کردن بیشتر کمک رسانی ها 2 جلسه در استان گلستان و جلسه امروز در استان خوزستان در قالب اردوی جهادی با حضور همه مسئولان مرتبط استان ها برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: راه‌اندازی واحد‌های صنفی که به دلیل خسارت‌های سیل از چرخه بازار خارج شده اند با تنفس شش ماهه و تامین کالاهای اساسی زندگی سیل زدگان دو موضوعی است که با قید فوریت در دستور کار بسیج اصناف قرار گرفت که با لطف خدا که این طرح با استقبال خوبی روبرو شد.

حسن پور در پایان با اشاره به طرح یک مسجد یک خانه گفت: این طرح به همت بسیج محلات در حال اجرا است البته بسیج اصناف هم تاکنون با جلساتی که با ائمه جماعت مساجد بازار تهران برگزار کرد که تا بتواند از تمامی روزنه های یاری رسان مردم سیل زده کشور باشد.

در حاشیه این مراسم سرگرد پاسدار محمد حیدری جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اهداف این اردو گفت: اردوی جهادی خیرین بازار و اصناف کشور با حضور فعالاناقتصادی کشور با هدف انسجام و ساماندهی کمک های اتاق های اصناف استان ها برگزار شد که در مرحله اول کمک های اصناف و بازاریان کشور قریب به یک تا یک و نیم میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان استان های سیل زده اهدا شد.

وی افزود: بسیج اصناف در خط مقدم خدمات دهی در همه بحران‌ها نشان داده که پیشگام بوده که این میتواند برای همه اقشار الهام بخش باشد.

*کمک های وزارت اقتصاد به سیل زدگان تا رفع شرایط بحرانی ادامه دارد

علیرضا زمانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی در حاشیه این مراسم گفت: مجموعه بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس وظایف خود از ابتدای بحران سیل وارد عمل شد و همچنین با همراهی فرماندهان مراکز مقاومت بسیج بانک ها و بیمه ها در این اردو حضور فعال دارد.

وی افزود: کمک های نقدی و غیرنقدی و همچنین طرح ها و تسهیلات مجموعه وزارت امور اقتصادی و داریی در حوزه بانک، بیمه و گمرک و سایر دستگاه های زیر مجموعه به صورت هدفمند در اختیار سیل زدگان قرار گرفته و این کمک ها تا حصول اطمینان از اتمام شرایط بحرانی ادامه خواهد یافت.

زمانی تصریح کرد: گروهی از همکاران این وزارت در استان های گلستان، لرستان و مازندران تحت عنوان اردوهای جهادی حضور دارند و در حال ارائه کمک های فنی و تخصصی به سیل زدگان هستند.

وی با اشاره به اهداف جلسه گفت: هدف از برگزاری این اردوهای جهادی کمک و حمایت است و همینطور که حضرت آقا فرمودند درسی بود که از دفاع مقدس گرفته شد. خود این سیل باعث می شود ما مقاوم باشیم و در مقابل بلایایی طبیعی برنامه‌ریزی و اکوسیستم را حفظ کنیم.

زمانی در پایان تصریح کرد: رسانه ملی باید ابعاد تخریب سیل را کاملا شفاف سازی و نیازهای سیل زدگان را تا حصول نتیجه مناسب اطلاع رسانی نماید.

*مهم‌ترین نیاز مردم در حوزه اسکان است

همچنین رحیم عسکری مسوول بسیج اصناف خوزستان نیز با اشاره به نیازهای سیل زدگان استان خوزستان گفت: با توجه به آسیب های جدی سیل به زیرساخت های استان خوزستان، مهمترین نیاز مردم در حوزه اسکان است و به دلیل سختی زندگی در محل اسکان موقت، باید در زمینه ساخت و مرمت و بازسازی مسکن و همچنین تامین وسایل اولیه زندگی اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی فصل گرما، وسایل خنک کننده و مواد غذایی و بهداشتی از ضروری‌تریننیازهای سیل زدگان است.

*استقرار موکب الرضا بازار یزد در خوزستان

در این مراسم همچنین سلمانی مسئول سازمان بسیج اصناف یزد نیز گفت: از لحظات اولیه خبر تاسف بار وقوع سیل، اقدام به راه اندازی مجمع خیرین اصناف نمود که در روزهای ابتدایی کمک ها به صورت پراکنده، جمع آوری و به استان گلستان و سپس خرم آباد و پلدختر در لرستان ارسال گردید.

سلمانی با اشاره به استقرار موکب الرضا بازار یزد در خوزستان گفت: پس از وقوع سیل در خوزستان، موکب الرضابازار یزد در خوزستان مستقر شد و در پخت غذای گرم و ارسال مواد غذایی به سیل زدگان اقدام کرد.

*سیل زدگان مستقر در 88 اردوگاه به شهرهای خود بازگشتند

در ادامه این مراسم، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان با اشاره به جایگاه این استان گفت: استان خوزستان بسیار پرنعمت است که نعمات آن شامل حال سایر استان ها نیز شده است. بیش از 14.5 میلیون تن تولیدات کشاورزی داریم. بیش از 50 درصد تولید شکر کشور در اختیار خوزستان قرار دارد. نیمی از ذخیره آب کشور در این استان قرار دارد.

وی افزود: آنچه در این سیل با آن روبرو هستیم این است که بعد از 24 روز هنوز در مرحله مقابله با آب قرار داریم. بیش از 570 روستا در مسیر دز، کارون و کرخه وجود دارد که بیش از 270 روستا یا در محاصره سیل هستند یا سیل آنها را از بین برده است. بیش از 340 نفر در محاصره سیل هستند که بر روی پشت بام منازل خود به زندگی ادامه می دهند.

حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان خاطرنشان کرد: بیش از 88 اردوگاه وجود دارد که با عادی شدن شرایط در سوسنگرد و حمیدیه اهالی به شهرهای خود برگشتند.

*دستور مقام معظم رهبری دستوراتی برای تامین اعتبار پرداخت خسارت سیل

سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در حاشیه دومین مرحله بزرگترین اردوی جهادی اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: برای تامین اعتبار پرداخت خسارت سیلاب مقام معظم رهبری دستوراتی صادر و دولت موظف به اجرای آن شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل گرمای مهلک در خوزستان باید به اسکان سیل زدگان در اماکن مسقف و تامین سیستم سرمایشی توجه و اقدام کرد تا از صدمات جانی بواسطه گرما جلوگیری کرد.

آیت الله جزایری ضمن اشاره به اعلام آمادگی مردم در سطح کشور جهت کمک به مردم سیل زده خوزستان بیان کرد: هیأتی از سوی رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی، بنیاد مستضعفان، مراکز بزرگ اقتصادی پتروشیمی و وزارت نفت همگی برای کمک به مردم آسیب دیده آماده همکاری هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر لزوم تدبیر جدی برای اسکان سیل زدگان در منازلی که نیازمند بازسازی و تعمیرات هستند، بیان کرد: بسیاری از ساختمان‌ها نیاز به تجدیدبنای دوباره دارند چون خطر ریزش آنها را تهدید می‌کنند.

این مراسم با حضور سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان، سرهنگ پاسدار دکتر حسن پور ریاست سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران، اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، علیرضا زمانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی، نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، فرهاد نیکزاد دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، فرهاد نیک آیین رئیس مسوول ستاد مدیریت بحران اتاق اصناف تهران، سرهنگ عسکری مسئول سازمان بسیج اصناف خوزستان، جمعی از روسای اتاق‌های سراسر کشور و مجید طلیمی دبیر شورای عالی رسانه و فضای مجازی سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور برگزار شد.

ارسال نظرات