رییس ستاد اقامه نماز استان در جمع جوانان عاشورایی اشکفتک با اشاره به روایات گفت: حضرت علی اكبر علیه السلام شبیه ترین مردم به پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم بود.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۹۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛جلسه هفتگی نوجوانان وجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام برگزارشد.

 

دراین مراسم حجت الاسلام محمدکریمی رییس ستاد اقامه نماز استان اعیادشعبانیه و فرخنده میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام را تبریک گفت و به بیان فضایل آن حضرت پرداخت.

 

مسئول بنیاد مهدویت استان ادامه داد:حضرت علی اكبر علیه السلام فرزند برومندحضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام بنا به روایتی در یازدهم شعبان،سال43 قمری در مدینه منوره متولدشد.

 

وی افزود: حضرت علی اكبر علیه السلام در مكتب جدش گرامیش حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و در دامن پر مهر پدرش بزرگوارش حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تربیت و به رشد و كمال رسیدند.

 

حجت الاسلام کریمی به بیان شخصیت حضرت علی اكبر علیه السلام براساس روایات پرداخت و اظهار کرد: حضرت علی اكبر علیه السلام جوانی خوش چهره، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت ، خلق و خوی شبیه ترین مردم به پیامبر  اعظم صلی الله علیه وآله وسلم بود.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان به شجاعت آن حضرت اشاره کرد و گفت:حضرت علی اكبر علیه السلام شجاعت و رزمندگی را از جد بزرگوارش حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام به ارث برده و جامع كمالات، محامد و محاسن بود.

 

حجت الاسلام کریمی افزود: حضرت امام حسین علیه السلام در تربیت و آموزش  قرآن ،معارف اسلامی ، اطلاعات سیاسی و اجتماعی حضرت علی اكبر علیه السلام تلاش بلیغی داشتند و از آن حضرت یک انسان كامل و نمونه ساخت که درعرصه های مختلف شگفتی همگان،از جمله دشمنانشان را بر انگیخت.

 

مسئول بنیاد مهدویت استان به لزوم الگو گیری از آن حضرت اشاره کرد و گفت: جوانان عزیز عاشورایی و عاشقان ولایت باید ولایتمداری ، بصیرت و شجاعت را از حضرت علی اكبر علیه السلام الگو بگیرند.

 

دراین مراسم که جوانان و نوجوان عاشورایی و جمعی از اعضاء هیات عاشقان ولایت حضور داشتند پس از تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و سخنرانی مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام به مولودیه خوانی پرداختند.

ارسال نظرات