مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اقدام بسیار شایسته و نیک مساجد باعث گره‌گشایی و رفع سریع‌تر مشکلات سیل‌زدگان خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۹۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، 

حجت‌الاسلام احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: زمانی که یک مشکلی برای یک فرد، خانواده و یا بخشی از جامعه مسلمانان به وجود می‌آید در متون اسلامی تأکید فراوان برای کمک به این افراد شده و به اقتضای انسانیت نیز این کمک‌ها وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام به کمک به همنوع، گفت: این روزها که برخی از هموطنان گرفتار سیل شده‌اند بایستی دستگیری از آن‌ها را داشته باشیم.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این حادثه یک آزمون بزرگ الهی برای سیل‌زدگان و همچنین سایر هم‌وطنان است، بیان داشت: افرادی که دچار مصیبت شده‌اند باید بر مشکلات خود صبر و بر دیگران نیز لازم است که کمک‌های لازم را به این افراد داشته باشند.

رضایی به طرح «هر مسجد یک خانه» برای کمک به سیل‌زدگان اشاره و تصریح کرد: این طرح علاوه بر اینکه باعث اطلاع جمعی از مؤمنین از اوضاع هموطنان می‌شود باعث فراهم شدن بستری برای ابراز همدردی با سیل‌زدگان است.

وی با بیان اینکه این طرح باب خیری را برای همه مردم گشوده است، خاطرنشان کرد: مطمئناً کسانی که خانه دنیای کسی را تأمین کنند در آخرت نیز جایگاه رفیعی را برای خود به دست آورده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: کمک به همنوع باعث برکت در مال، طولانی شدن و همچنین برکت عمر می‌شود.

رضایی عنوان داشت: اقدام بسیار شایسته و نیک مساجد باعث گره‌گشایی و رفع سریع‌تر مشکلات سیل‌زدگان خواهد شد.

وی افزود: در مساجد این ظرفیت وجود دارد که کمک‌های مؤثری برای مردم سیل‌زده جمع‌آوری شود و این اقدامات از مصادیق باقیات‌الصالحات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اهمیت وحدت و همبستگی برای حل مشکلات، بیان کرد: در این حوادث کمک سایر کشورها به سیل‌زدگان شاهد بودیم و این کمک‌ها حلقه وصلی بین جوامع بشری است.

ارسال نظرات