رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به حمایت نمایندگان مجلس از طرح «جهاد همبستگی ملی» گفت: چنانچه این طرح نیاز به قانون‌گذاری داشته باشد، مجلس آن را تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۹۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهدشت، با اشاره به وقوع سیل ویرانگر اخیر در لرستان اظهار کرد: دامنه خسارت سیل فروردین ماه در استان بسیار بالا است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به منابع و بودجه دولت، بدون تردید امکان جبران این همه خسارت سیل وجود ندارد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس از خسارت 40 هزار میلیارد تومانی سیل به کشور خبر و ادامه داد: این میزان خسارت بالا بوده و دولت به تنهایی امکان جبران آن را نداشته و بنابراین به کمک‌های مردمی برای مشارکت در بازسازی و حمایت مالی نیاز دارد.

ملکشایی طرح «جهاد همبستگی ملی» و «هر مسجد یک خانه» را در جهت بسیج مردم مؤثر خواند و افزود: مسجد محلی برای رجوع مردم است و بنابراین مساجد می‌توانند پرچمدار و متولی ساخت خانه در مناطق سیل‌زده باشند.

وی ادامه داد: مردم همواره نشان دادند در هنگام مشکلات همدلی و همبستگی مضاعفی پیدا می‌کنند، طرح «جهاد همبستگی ملی» طرحی ارزشمند و قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به حمایت نمایندگان مجلس از طرح «جهاد همبستگی ملی» گفت: این طرح بشردوستانه در مراحل اولیه خود قرار دارد، اما چنانچه نیاز به قانون‌گذاری برای تشکیلاتی شدن و هدفمندشدن داشته باشد، مجلس آن را کمک و تقویت خواهد کرد.

ارسال نظرات