خبرهای داغ:
ارشد نظامی آجا در گلستان با بیان این که ارتش با بیش از پنج هزار نیروی انسانی در سیل حضور داشت، گفت: سعی کردیم گوشه ای از آلام مردم سیل زده را کاهش دهیم.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۵۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، امیر سرتیپ دوم محمد غفاری در مراسم بزرگداشت روز ارتش که در آق قلا برگزار شد، اظهار کرد: به خاطر حادثه ای که برای شهرستان های گلستان خصوصاً گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان روی داد، رژه امسال به صورت متمرکز در آق قلا برگزار شد.

وی با اشاره به نامگذاری این رژه به نام رژه خدمت، افزود: ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی دست در دست یکدیگر دادند و در مقابل استکبار جهانی همچون سدی آهنی و در برابر مردم خود خدمتگزار هستند.

غفاری با بیان اینکه چند استان کشور در آغاز سال نو، دچار سیل شدند، اضافه کرد: این حادثه گرچه کام مردم ما را تلخ کرد اما جلوه‌های زیبایی از همدلی، همزبانی و صبوری مردم به جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در قالب خدمت‌رسانی تیم‌های سیار پزشکی در آق‌قلا و گمیشان فعالیت کردند، گفت: نیروهای امدادی چهار پایگاه امدادی زیر نظر ستاد بحران در مناطق مختلف در سه حوزه امداد و نجات، راه های ارتباطی و لایروبی و مستحکم کردن دیواره رودخانه و ایجاد سیل بندها در اطراف شهرهای سیل زده فعالیت می کردند.

وی بیان کرد: ارتش طی این مدت با بکارگیری بیش از پنج هزار نیروی انسانی، ۱۱۷ خودرو سبک و نیمه سنگین، دو بیمارستان صحرایی، سه خبازخانه صحرایی، دو آشپزخانه صحرایی، دو دستگاه حمام صحرایی، سه فروند بالگرد، هشت دستگاه خودرو توپکش کرایس، ۲۲ فروند قایق، هشت دستگاه نفربر دو زیست، سه دستگاه پاراموتور، ۶۷ غواص و بیش از ۲۰ دستگاه امکانات مهندسی سعی کرد در کنار سایر نیروهای مسلح گوشه ای از آلام و درد مردم را کاهش دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان بیان کرد: گلباران گلزار شهدا به مناسبت ارتش برگزار شد، بازدید از مناطق سیل‌زده، دیدار با خانواده شهدا، رژه خودروهای امداد و نجات، محفل انس با قرآن از برنامه‌های روز ارتش در استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها