مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله تاکید کرد

تلاش بی‌وقفه جهادگران و تیم‌های مهندسی سپاه‌ روح‌الله در مناطق سیل‌زده

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله گفت: جهادگران و تیم‌های مهندسی سپاه‌ روح‌الله بی‌وقفه در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۲۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امید محترمی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به ماموریت استان مرکزی به عنوان معین استان‌های لرستان و خوزستان در سیل اخیر گفت: هم اکنون قرارگاه شهید اکبر زاده در لرستان و قرارگاه شهید آنجفی در خوزستان به‌صورت تخصصی با تمام امکانات در حال ارائه خدمات به مردم سیل زده هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار جهادگر از استان در مقاطع مختلف به مردم سیل زده خدمت رسانی داشته ‌اند، که تنها ۱۲ تیم جهادی استان نیز به تخلیه آب از منازل سیل‌زدگان کمک می‌کنند، گفت: عمده فعالیت های انجام شده از سوی جهادگران در شهرستان «شوش» و بخش «الهایی» اهواز بوده است.

وی با بیان اینکه این مناطق تحت پوشش سپاه روح الله استان در مجموع ۲۵۰ روستا دارد که ۹۰ روستای آن دچار آب‌گرفتگی شده یا در محاصره آب قرار دارند، افزود: متاسفانه بیشتر زیرساخت‌های ارتباطی این روستاها از بین رفته است؛ تیم‌های مهندسی و گروه‌های جهادی سپاه روح‌الله با استقرار در این مناطق، اقدام به ایجاد یا مرمت راه‌های ارتباطی این روستاها کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه راه ارتباطی تعدادی از روستاها مرمت شده است، گفت: جهادگران استان مرکزی با تلاش بی‌وقفه در این مدت موفق به ایجاد سه پُل ارتباطی شده‌اند.

محترمی ادامه داد: در تعدادی از روستاها به منظور جلوگیری از نفوذ آب، اقدام به احداث سیل‌بند کرده‌ایم و ۱۴ سیل بند، در اطراف روستاها و شهرهای نقاط تحت پوشش ایجاد و ۱۰ سیل‌بند نیز با کمک تیم‌های مهندسی سپاه روح‌الله مقاوم سازی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تیم‌های مهندسی و گروه‌های جهادی سپاه روح‌الله استان مرکزی با استقرار در مناطق سیل‌زده روزانه خدماتی در قالب تیم‌های پزشکی و درمانی، عمرانی، مهندسی، فرهنگی و توزیع سبدهای معیشتی به هم‌وطنان‌مان در این مناطق ارائه می‌کنند.

وی بخشی دیگر از فعالیت‌های جهادگران استان را ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۲۰۰۰ نفر توسط ۵ اکیپ درمانی، ارائه خدمات بهداشتی و آموزش بهداشتی به سیل‌زدگان در کمپ‌ها و اردوگاه‌ها و همچنین نظارت و سرکشی از موکب‌های پخت غذا عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات