خبرهای داغ:
امام‌جمعه اصفهان:

امام ارتش را انقلابی می‌دانست

امام‌جمعه اصفهان گفت: امام در پاسخ به افرادی ارتش را طاغوتی می‌دانستند و نظر به انحلال ارتش داشتند فرمودند: پیکره ارتش فرزندان ملت‌اند و پدران و مادران آن‌ها در انقلاب حضور داشته‌اند و دل اکثر نیروهای ارتش با انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۲۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح پنجشنبه در مراسم روز ارتش در اصفهان، با بیان اینکه روز 29 فروردین یکی از ایام الله است، اظهار داشت:  امام در بیانیه‌ای که به مناسبت روز ارتش صادر کردند در پاسخ به دشمنان خارجی و دوستان نادان داخلی به نکاتی اشاره داشتند.

امام‌جمعه اصفهان افزود: امام در پاسخ به افرادی ارتش را طاغوتی می‌دانستند و نظر به انحلال ارتش داشتند فرمودند: پیکره ارتش فرزندان ملت‌اند و پدران و مادران آن‌ها در انقلاب حضور داشته‌اند و دل اکثر نیروهای ارتش با انقلاب است.

وی با بیان این که امام تاکید داشتند ارتش باید بماند و مردم باید به ارتش احترام بگذارند و از آن استقبال کنند، تصریح کرد: گروهی دیگر معتقد بودند وقتی ارتش اسلامی شد نیازی به درجه و سلسله مراتب نیست که امام مخالف این دیدگاه بودند و فرمودند: اگرچه محبت و احترام مافوق به زیردست مهم است اما سلسله مراتب جزء لوازم نیروهای مسلح است، امام آگاهی کامل داشت که ممکن نیست نیروهای مسلح سلسله مراتب را رعایت نکنند و رعایت سلسله مراتب در ارتش واجب است.

طباطبایی نژاد با اشاره به موقعیت اجتماعی و سیاسی ایران در جهان یادآوری کرد: روزی دغدغه دشمنان این بود که کسی به ما سلاح نفروشد اما امروز نگران فروش سلاح‌های ما به کشورهای دیگر هستند؛ نیروهای مسلح چون پیرو حرف ولایت و رهبری هستند وارد سیاست و بازی‌های جناح‌های سیاسی نشده‌اند.

وی عنوان کرد: در طول این 40 سال ارتش کاملاً به وظیفه خود عمل کرده است؛ امام خمینی (ره) بسیاری از مسائل را با هوشیاری کامل پیش بینی کرده بودند چراکه موقعیت نظامی کنونی ما در دنیا به برکت حضور ارتش در کنار دیگر نیروی مسلح است.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به توصیه قرآن برای آمادگی و تجهیز در برابر دشمنان تاکید کرد: قرآن نمی‌گوید چه قدر نیرو فراهم کنید و اندازه‌ای برای آن تعریف نکرده، در این چهل ساله شاهد هستیم به حدی قدرتمند شدیم که کسی جرئت نمی‌کند با ما وارد جنگ شود.

وی اضافه کرد: خداوند را شاکریم که در گام نخست انقلاب نیروهای مسلح ما از سپاه، ارتش، نیروی زمینی، هوایی، دریایی به جای رسیده‌اند که قطعاً دشمن به وسیله کشورهای اطراف ما نمی‌تواند با ما مبارزه کند و آنچنان سیلی به دشمن زده‌ایم که هرگز به فکر جنگ با ما نخواهد افتاد؛ امیدواریم و در جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی نیز آن‌ها را محکوم کرده و به زمین بزنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار