امام جمعه میاندوآب گفت: مساجد میاندوآب از هنگام وقوع حادثه سیل فعال بوده‌اند و اکنون نیز باید پایگاه‌ها، ائمه جماعات با فرماندهان سپاه و حوزه جلسه‌ای را تشکیل و ساز و کار طرح جهاد همبستگی ملی و دستورالعمل آن را اجرایی کنند.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۲۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حمید حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه با اشاره به ضرورت اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هموطنان سیل‌زده، اظهار کرد: جمع آوری کمک‌های نقدی در مساجد و مصلی‌ها با محوریت ائمه جمعه و جماعات استان با هدف ساخت یک منزل برای یک خانواده سیل زده در قالب طرح« هر مسجد یک خانه» به واقع گامی در جهت نوع دوستی و همبستگی جهادی است.

وی افزود: مساجد این شهرستان از هنگام وقوع حادثه سیل فعال بوده‌اند و اکنون نیز باید پایگاه‌ها، ائمه جماعات با فرماندهان سپاه و حوزه جلسه‌ای را تشکیل دهند و ساز و کار این طرح و دستورالعمل را اجرایی کنند.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: مردم ولایت مدار و مؤمن این شهرستان همیشه پای کار بوده و همواره ثابت کرده‌اند که می‌توانند کارهای بزرگی را انجام بدهند و امیدواریم با ارائه ساز و کار این طرح توسط ائمه جماعات و فرماندهان سپاه بتوان در این زمینه نیز درخشیده و تاثیرگذار باشیم.

وی بیان کرد: کشور آمریکا ۴۰ سال دم از دفاع از ملت ایران می‌کرد اما در چند روز گذشته چهره واقعی خود را نشان داد و در یک رویکرد عمدی که به دور از هرگونه حس انسان دوستی بود حساب‌های هلال احمر را مسدود کرده و اجازه نداد هیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم خارج کمکی به مردم سیل‌زده ارسال کند و وظیفه ما این است که این موارد را به طور دقیق به مردم انتقال دهیم.

حسن‌زاده عنوان کرد: در سطح شهر میاندوآب ۴۰ مسجد وجود دارد که در ۲۵ مسجد در شهر و ۴۰ مسجد روستایی، علمای طرح هجرت کمک‌های مردمی را جمع و در اختیار کمیته امداد و هلال احمر شهرستان قرار می‌دادند اما این احساس تکلیف به این اندازه صد در صدی نبود اما با دستورالعملی که ابلاغ شد، باید تمامی مساجد و علما وارد پای کار شده و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات