نیرو‌های مسلح مستقر در استان کردستان، امروز همزمان با گرامیداشت روز ارتش، آخرین توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۹۱۲۸۸۱۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نیرو‌های مسلح مستقر در استان کردستان، امروز همزمان با گرامیداشت روز ارتش، آخرین توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

در سنندج رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در بلوار آزادگان برگزار شد و یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح (ارتش، سپاه، انتظامی، مرزبانی، بسیج مردمی) از مقابل کلام الله مجید رژه رفتند و قدرت و آمادگی دفاعی بالای خود را به نمایش گذاشتند.

تیم‌های رژه موتوری، تانک، خودرویی و پیاده نظام با نظم خاصی از جلوی جایگاه رژه رفتند و مقتدرانه نشان دادند جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح کردستان از جمله سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مردمی آماده دفاع در برابر هر گونه تهاجم و تجاوز به ایران اسلامی است.


اقدام نابخردانه آمریکا، ناشی از اقتدار، اتحاد و انسجام نیرو‌های مسلح ما در کشور است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان اظهار کرد: امروز ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است که به همه‌ی یگان‌های ارتش و غیور مردانی که با صلابت از مرز‌های این کشور مان دفاع کردند، تبریک عرض می‌کنیم.

وی گفت: با پیام حضرت امام (ره) تولدی دیگر برای ارتش در راه بود، ارتشی که برای جمهوری اسلامی ایران نیرو‌های با تقوا، با صلابت داشتند و انسجام را برای مردم به ارمغان آوردند.

وی افزود: وظیفه‌ی ارتش، دفاع و مقابله با دشمن علیه استقلال و تمامیت ارضی است، ارتشی که علاوه بر اینکه در این مسئولیت اصلی خود سربلند بوده در سایر صحنه‌ها نیز در کنار مردم بوده است و امروز شاهد بودیم که در سیل اخیر ارتش یکی از رکن‌هایی بود که برای جان مردم خدمت کرد و همچنین در زلزله حضوری موثر داشتند و باید به مردم هم برای داشتن این چنین ارتشی تبریک گفت.

وی افزود: همچنین ارتش امروزه به فنون نظامی روز نیز مجهز است و اگر دشمنان جرات نگاه کج به این مملکت ندارند نشان از این وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه و قوای نظامی است و چنین اتحادی باعث شده است که دشمنان مایوس شوند.

مرادنیا افزود: اقدام اخیر و نابخردانه آمریکا در اینکه سپاه پاسداران را به عنوان تروریست معرفی کردند ناشی از این عصبانیت هاست که ارتش و سپاه همه در کنار هم هستند و بر خلاف تصور آن‌ها این اقدامشان باعث انسجام هر چه بیشتر در بین مردم شده و این همبستگی برای آن‌ها بسیار خطرناک است.

استاندار کردستان عنوان کرد: سپاه پاسداران همواره با تروریسم جنگیده است و نسل داعش را خشکانده و این اقدام آمریکا ناشی از اقتدار نیرو‌های نظامی ما در کشور است و باید به قول شهید بهشتی گفت: "‌ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر".

وی در پایان گفت: تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در کشور نشانی بر پیشانی کشور ماست که برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستادگی کردند و جنگیدند لذا یاد همه‌ی شهدای ارتش، سپاه، بسیج و همه‌ی نیرو‌های نظامی و مردمی را گرامی میداریم که در مقابله با دشمنان جان خود را ایثار کردند.

ارتش ستون فقرات و ضامن امنیت و استقلال کشور است


امیر سرتیپ دوم سعید اثنی عشری فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان نیز گفت: ۲۹ فروردین به نام ارتش نامگذاری شده و یکی از یادگاران حضرت امام (ره) است.

وی با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، برخی ارتشی‌ها با امام (ره) در ارتباط بودند، ادامه داد: من نمی‌گویم اگر ارتش همکاری نمی‌کرد انقلاب پیروز نمی‌شد، اما اگر ارتش هماره مردم نمی‌شد پیروز انقلاب به آسانی شکل نمی‌گرفت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان با اشاره به اینکه ارتش همیشه اطاعت پذیر و از دولت قانونی دستور می‌گیرد، ابراز داشت: ارتش هم در پیروزی و هم در تثبیت انقلاب نقش ویژه داشت و اکنون نیز در تأمین امنیت پایدار کشور تأثیرگذار دارد.

امیر سرتیپ دوم اثنی عشری، عنوان کرد: با خلع بنی‌صدر رئیس جمهور وقت، روح تازه‌ای به ارتش دمیده شد و وحدت یکپارچه‌ای بین نیرو‌های مسلح کشور به وجود آمد و این وحدت مسبب عملیات‌های بزرگی در تاریخ دفاع مقدس شد.

وی اظهار داشت: در زمان انقلاب عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند، اما امام (ره) به ارتش اعتماد کرد و این نهاد نظامی در طول چهل سال از عمر انقلاب اسلامی پاسخ این اعتماد را داده و اکنون از سوی مقام معظم رهبری لقب ارتش حزب الله را گرفته است.

امیر سرتیپ دوم اثنی عشری با اشاره به خدمات ارتش به مردم، گفت: اولین نیرویی که هنگام وقوع زلزله کرمانشاه وارد میدان شد، ارتش بود و اگر مسؤولین نظام بخواهند از عملکرد خود در این زلزله سخن بگویند باید قبل از هر چیز به حضور به موقع ارتش اشاره کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان، بیان کرد: در سیل اخیر نیز که در استان‌های مختلف کشور اتفاق افتاد ارتش اولین نیرویی بود که در میدان حاضر شد و به آسیب دیدگان خدمات رسانی کرد و باید این‌ها گفته شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: هرجا مسؤولیتی به ارتش واگذار شده آن را به نحو احسن انجام داده و در طول این چهل سال به چیزی جز خدمت به مردم فکر نکرده و به پاس همین خدمات صادقانه بوده که اکنون محبوب است.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح کشور یکی از عوامل بازدارنده در برابر دشمنان هستند، ادامه داد: وقتی مسؤولان کشور ما در برابر دشمن با اقتدار صحبت می‌کنند به دلیل حمایت‌های خوب مردم و قدرت نیرو‌های مسلح است.

وی تأکید کرد: در روز ۲۹ فروردین رژه‌ای درخور اوضاع سیاسی حال دنیا اجرا خواهیم کرد تا همگان بدانند که ایران چه اندازه قدرت دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان در ادامه با اشاره به اقدامات امریکا علیه سپاه، گفت: اگر امروز ترامپ از سپاه پاسداران عصبانی است به واسطه عملکرد خوب این نهاد انقلابی بوده و دشمن متوجه باشد که سپاه و ارتش دو بازوی قدرتمند نظام هستند.

مراسم رژه نیرو‌های مسلح هر سال به مناسبت روز ارتش (۲۹ فروردین)، در سه شهر سنندج، سقز و مریوان در استان کردستان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات