فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه‌شمالی از آغاز مرحله دوم فعالیت گروه‌های جهادی در این شهرستان خبر داد و گفت: با توافق سازمان بسیج سازندگی، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی لایروبی نهرها و سردهنه‌های سوادکوه توسط گروه‌های جهادی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۷۹۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد‌رضا خمسیه با اشاره به تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی امام حسین(ع) شهرستان سوادکوه‌شمالی در سپاه و فعال‌شدن مجمع خیران امام سجاد(ع) بسیج شهرستان سوادکوه‌شمالی با وقوع سیل در 27 اسفند‌ماه 1397، گفت: به سازماندهی گروه‌های جهادی شامل همکاران پایور، بسیجیان و سربازان و تقسیم آنان در کل شهرستان اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه رانش‌های جاده، ریزش‌های کوه و مسدود‌شدن جاده از عمده‌تر‌ین مشکلات در سیل اخیر بود، افزود: مسافرانی که در جاده ماندند در مرحله نخست اقدام به اسکان آنان در حسینیه‌ها، مدارس شبانه‌روزی و مناطق دیگر کردیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه‌شمالی آوار‌برداری از خیابان‌ها و بازگشایی جاده‌ها را از اولویت‌های اول‌ ذکر کرد و خاطر‌ نشان کرد: با حضور تیپ 47 مهندسی نیروی زمینی سپاه که جاده‌های رفع مسدودیت جاده‌های شهرستان که بیشتر آن در لفور قرار داشت انجام شد و استان معین ما هم سپاه قدس گیلان بود که نیرو‌ها و ادوات مهندسی این استان در سوادکوه هم‌اکنون حضور دارد.

خمسیه با بیان اینکه 20 نقطه رانش جاده‌ای در سوادکوه‌شمالی رخ داد و 10 روستا مسدود‌ شده بود که با کمک دستگاه‌های دولتی و بسیج سازندگی و سپاه بازگشایی شد، اظهار کرد: مرحله دوم کار از روز گذشته با توجه به سال رونق تولید آغاز شد که 600 هکتار از زمین‌های کشاورزی منتظر آب هستند و سر‌دهنه‌های کشاورزی تخریب شدند که با توافق سازمان بسیج سازندگی، امور آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

وی از فعالیت گروه‌های جهادی در کنار کشاورزان برای لایروبی نهر‌ها و سر‌دهنه‌های کشاورزی و کمک به کشاورزان خبر داد و افزود: 100 درصد لوله‌های آب شهرستان تخریب شده‌ بود و به آبفا کمک کردیم و با توزیع آب با تانکر و بسته‌های آب را اجرایی کردیم و 2 جهیزیه را با کمک سپاه گیلان تأمین شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه‌شمالی به آغاز بازسازی منازل پس از دریافت مجوز‌ها با کمک گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: برای هماهنگی بین مجموعه شهرستان، مجمع خیران امام سجاد(ع) بسیج شهرستان سوادکوه‌شمالی آمادگی دارد تا کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی را دریافت کند و کسانی که نیروی فنی و یا علاقمند برای عضویت در نیرو‌های جهادی هستند برای عضویت در قرارگاه خدمات اجتماعی امام حسین(ع) شهرستان سوادکوه‌شمالی اعلام آمادگی کنند و شماره حساب 843641605 شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۰۷۷۶۰۶ بانک کشاورزی برای ارسال کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها