خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری تشریح کرد:

چهار شاخص اسلامی خدمت رسانی و کمک به دیگران

آیت الله مهدوی گفت: برخی از خصایص باعث ارزش گذاری خدمت می شوند، نیت، ایثار و بخشیدن به دیگران از بهترین ها و سبقت در کار خیر، چهار اصلی است که در پشت کمک های مردم مسلمان و شیعه قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۲۸۷۶۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه نیوز، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در جمع طلاب و روحانیون که در حمایت از سپاه به میزبانی مدرسه علمیه اباصالح اصفهان تجمع کردند، اظهارکرد: استفاده را کسی می بَرد که عطر اهل بیت در وجودش باشد.

وی با اشاره به حضور جهادی طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده  در کنار بسیجیان و  نیروهای مسلح عنوان کرد: جوانان دهه 60 به معنای واقعی یاری رساندن را امروز در شرایط کشور تمرین می کنند و یاد وخاطره دوران دفدع مقدس را برای همه زنده می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: همه اقشار اعم از پیر و جوان و روحانی و ... در مناطق سیل زده کمک می کنند، اما دراین امر باید به چند نکته توجه کنیم، نخست آنکه در یاری رساندن نیت خود را خالص کنید.

وی تاکید کرد: در بسیاری از جاهای دنیا در چنین لحظات و وقوع بلایا کمک رسانی صورت می گیرد ولی نیت آنها الهی وخدایی نیست.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: ارزش در کمک رساندن وقتی حاصل می شود که این خدمت وصل به خداوند باشد که لازمه آن نیت پاک وخالص است، ولی وقتی وصل به مخلوق باشد انتظار پاداش از همان مخلوق حتی به اندازه یک تشکر ایجاد می شود.

وی افزود: در این ایام چه بسا گروه های انحرافی و نهادهایی داریم که با نیت الهی یاری نمی رسانند و برای یاری رساندن خود اهداف دیگر در سر می پرورانند

آیت الله مهدوی اذعان کرد: ما بر اساس آیه 9سوره انسان«إِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ» کار می کنیم، در دوران جنگ هم همین رویه بود، افراد به نحوی کار می کردند که دیگران متوجه نشوند چه کسی فلان کار را کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در خدمت به دیگران باید مدام به خود القا کنیم که نیّت مان خالص و برای خدا باشد، دومین نکته ای که باید به آن توجه کنیم، براساس آیه 9 سوره حشر اینکه در امر یاری رساندن باید ایثار کنیم، در ایثار دیگران را برخود مقدم می شماریم.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: کسی که تربیت یافته دستورات دین هست این چنین عمل می کنند، ویژگی سوم مومن در امر کمک رسانی این است که اگر بخواهد کمک کند، از بهترین ها کمک می کند؛« انفقوا مما تحبون».

وی بیان کرد: این موارد معیارهایی است که باعث ارزش گذاری خدمت می شوند، نیت و ایثار و بخشیدن به دیگران از بهترین ها، سه اصلی است که در پشت کمک های مردم مسلمان و شیعه قراردارد.

استاد حوزه ابراز کرد: ویژگی چهارم سرعت است، آیه ۱۴۸ سوره بقره تاکید می کند در انجام کار خیر سرعت بگیرید، چرا که شیطان مانع از انجام کار خیر می شود و حتی در امرانفاق هم شیطان وعده فقر می دهد.

وی ابراز کرد: دل پاک و خالص و خدایی در این دنیا با هیچ چیز معاوضه نمی شود، در آیه ۱۴۸ سوره بقره می فرماید «سبقت به خیر بگیرید در آن صورت هرجای دنیا بودید ما شما را جمع می کنیم» که براساس تفسیر آیه مشخص می شود این آیه مربوط به یاران خاص امام زمان(عج) است که شب جمعه همه ۳۱۳ نفر از سراسر جهان در مکه جمع می شوند

امام جمعه موقت اصفهان اذعان کرد: بنابراین ویژگی خاص یاران امام زمان(عج) سبقت به خیرات است واین خصیصه بارز حضرت ولی عصر(عج)  بوده،

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیه ۳۲ سوره فاطر می فرماید سادات سه دسته هستند، عده ای ظلم به نفس خود کرده اند و شیعه نیستند و دسته دوم ساداتی که میانه رو هستند و برخی اوقات اطاعت و بعضی زمانها گناه می کنند و دسته سوم عده ای قلیل که که ویژگی آنها سبقت در خیر است

وی بیان کرد: برای خداوند اگر سبقت به خیرات بگیریم و نیت خالص داشته باشیم  رنگ وبوی امام زمانی می گیریم، حلقه اول یاران امام زمان ابدال و حلقه دوم رجال غیب و حلقه سومی وجود دارد.

آیت الله مهدوی در پایان  گفت: طلاب در عرصه های مختلف خدمت کنند و از امر خدمت غافل نشوید که از خصایص یاران امام زمان خدمت خالصانه است.

ارسال نظرات