رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه سازمان حمایت به موضوع قیمت گذاری گوشت قرمز وارد نمی‌شود، گفت: این سازمان فقط روی قیمت‌ها نظارت دارد.
کد خبر: ۹۱۲۸۷۰۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با اینکه ضوابط تعیین قیمت گوشت قرمز وارداتی با ارزی نیمایی چیست و این محصول قرار است با چه قیمتی در بازار عرضه شود، گفت: کارگروه تنظیم بازار به سازمان حمایت اعلام کرده که  این سازمان به این موضوع وارد نشود. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه البته این مطلب به معنای آن نیست که سازمان حمایت نظارتی بر قیمت‌ها نداشته باشد، افزود: اگر عرضه کنندگان سود متعارف و ضوابط قیمت را رعایت نکنند سازمان حمایت برخورد خواهد کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که  با توجه به اینکه ستاد تنظیم بازار قیمتی برای عرضه گوشت نیمایی اعلام نکرده  و سازمان حمایت هم قرار نیست به مسئله قیمت‌گذاری ورود کند  پس قیمت عرضه گوشت نیمایی در بازار چگونه تعیین می‌شود، گفت: وقتی وارداتی کالایی با ارز آزاد انجام می‌شود دیگر نیازی به قیمت‌گذاری نیست. 

تابش اظهار داشت: بنابراین قیمت گوشت قرمز وارداتی با ارز نیمایی براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. 

پیش از این  محمد قبله مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد نحوه قیمت گذاری گوشت نیمایی و اینکه این گوشت با چه قیمتی در بازار عرضه خواهد شد، گفت: قیمت را باید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان براساس ضوابط این سازمان اعلام کند اما قطعا قیمت گوشت قرمز وارداتی با ارز نیمایی نسبت به گوشت عرضه شده در بازار کمتر خواهد بود. 

ارسال نظرات