خبرهای داغ:
استاندار قزوین در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی استان اذعان کرد:

بخش خصوصی، راه برون رفت از رکود اقتصادی

زاهدی گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان، باید فضایی را برای شرکتهای دانش بنیان ایجاد کند و مجوزها و تمدید مهلت ها نیز از سوی استاندارد انجام شود. استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان بسیار اهمیت دارد و ما باید تصدی گری را رها کرده و امور مربوط به این شرکتها را به بخش خصوصی بسپاریم تا در روند پیشرفت این شرکتها که رونق تولید استان را به همراه دارد، گامی موثر برداشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۲۸۶۰۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی سالجاری که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای استان در سالن جلسات دفتر ستاندار برگزار شد بیان کرد: بحث عملکرد سال گذشت که امروز ارایه شد نشان داد مجموعه تلاش های مدیران اقتصادی جایگاه مناسبی را برای استان رقم زده و این مطلب باید محرکی برای بهتر شدن شرایط اقتصادی باشد و در این راستا باید با سرعت بخشیدن به فعالیتهای خود، رسیدن به خط پایان را کاهش دهیم.
وی گفت: در ارتباط با شرکتهای دانش بنیان، وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم مجموعه ای از خدمات و تولید مدنظرمان است که همه دستگاه ها را شامل می شود.
استاندار قزوین اظهار کرد: به ویژه خدمات برتری نظیر خدمات آزمایشگاهی که ارایه می شود، موجب افزایش کیفیت کالاهای ما شده و در نتیجه مشتری و بازار تقاضا را افزایش می دهد که این امر، رونق تولید را در پی دارد.
زاهدی عنوان کرد: شرکت شهرکهای صنعتی استان، باید فضایی را برای شرکتهای دانش بنیان ایجاد کند و مجوزها و تمدید مهلت ها نیز از سوی استاندارد انجام شود. استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان بسیار اهمیت دارد و ما باید تصدی گری را رها کرده و امور مربوط به این شرکتها را به بخش خصوصی بسپاریم تا در روند پیشرفت این شرکتها که رونق تولید استان را به همراه دارد، گامی موثر برداشته باشیم.
وی افزود: امروز گردشگری با صنعت تلفیق شده و می تواند جاذبه های زیادی را در جذب توریست ایجاد نماید. بسیاری از کشورهای دنیا جاذبه گردشگری ندارند بلکه خود، با استفاده از صنایع موجود در کشورشان، در حال ایجاد جاذبه هستند.
استاندار قزوین اضافه کرد: موضوع مالیات پارک علم و فناوری باید از طریق اداره کل مالیات مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه مشکل مدیریتی در دستگاهها داریم. به ویژه شژکتهای دانش بنیان دارای مشکلاتی مدیریتی در برخورد با فضاهای خارج از پارک علم و فناوری هستند که باید مورد بررسی قرار گرفته و موانع موجود رفع شود.
زاهدی گفت: شرکتهای دانش بنیان در ارتباط با صادرات در صدور خدمات فنی و مهندسی، باید تمام تمرکزشان در بخش تولید بگذارند. همچنین در بحث تسهیلات با استفاده از ظرفیت حوزه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری می توانند با دریافت تسهیلات بخش های مورد نظر خود را گسترش دهند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار