معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

الگو سازی دینی و انقلابی نیاز امروز جامعه ماست

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با حضور در ویژه‌برنامه جشن هفته هنر انقلاب اسلامی با عنوان «شیدایی حقیقت»، با اشاره به این‌که شهدا در راه تلاش برای اعتلای فرهنگ کشور، بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی جان‌شان را فدا کرده‌اند، گفت: امروزه لازم است هنرمندان ما در راستای تقویت، تبیین و تشریح نقش و جایگاه شهدا و معرفی آن‌ها به عنوان الگوی عملی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۲۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛خدابخش مرادی ناقچی با تاکید بر این‌که در نظام دینی و انقلاب، نمادهای زیادی وجود و الگوسازی از آن‌ها توسط هنرمندان، نیاز امروز جامعه ما است، خاطرنشان کرد: در فضای امروز جامعه، هنرمندان می‌توانند از با ترویج هنر دینی و تبلیغ آموزه‌ها ، آرمان‌ها و فرهنگ بومی، در ذهن و دل مخاطب اثر بگذارند.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید در بسیاری از کشورها، اندیشه‌های دین‌ستیزی و معنویت‌گریزی گسترش پیدا می کردو مکاتبی مانند مارکسیسم و کمونیسم در نقطه تقابل با دین قرار داشتند.

 

وی آرامش، طمأنینه، تأمل و تفکر، نوع‌دوستی و خداباوری و گذشت و ایثار را تفاوت اساسی هنر انقلاب با سایر هنرها عنوان کرد و اضافه کرد: هنر انقلاب انسان‌هایی را معرفی می‌کند که از بزرگ‌ترین سرمایه‌هایشان برای بقای جامعه و ارزش‌های آن فدا کرده اند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: در سایه نگاه بلند و عالمانه امام (ره)، انقلابی با مبانی دینی و ارزشی و رویکرد فرهنگی، در حوزه جغرافیایی ایران اسلامی به ظهور و بروز رسید.

 

مرادی ادامه داد: انقلاب نیامد که با هنر و فرهنگ به مقابله بپردازد، بلکه انقلاب تغییر در فرهنگ و هنر ایجاد کرد تا این دو مقوله در خدمت انسان و ارتقای ارزش‌های انسانی باشد.

 

وی با بیان اینکه تمدن، فرهنگ و نظامی که هنر در آن جایگاهی نداشته باشد، بدون شک نمی‌تواند در انسان‌های درون و بیرون مرزهای جغرافیایی نفوذ کند، یادآور شد: برای مثال در تابلوی عصر عاشورا هنرمند بهترین نماد را با اثر هنری به مخاطب نشان می‌دهد.

 

مرادی تشریح کرد: از هنرمندان انتظار می‌رود، اعتمادآفرینی، امیدآفرینی، ایجاد طمأنینه، آرامش و الگودهی عملی را برای نسل جوان تبیین کنند.

 

این مسئول اضافه کرد: در روح و نگاه و استراتژی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، همچنین در نگاه راهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، توجه به حوزه هنر و عنایت ویژه به فرهنگ، در همه عرصه‌ها ظهور و بروز کرده است.

 

گفتنی است، ویژه‌برنامه جشن هفته هنر انقلاب اسلامی با عنوان «شیدایی حقیقت» با حضور مسئولین استانی، خانواده‌های معظم شهدا، هنرمندان پیشکسوت و جوان و عموم مردم استان، روز دوشنبه 26 فروردین ماه 98 در سالن شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار