خبرهای داغ:
معاونت علمی سپاه استان تهران اعلام آمادگی کرد:
جلوگيري از بروز و انتقال بيماريها در مناطق سيل زده با استفاده از تكنولوژي اُزن بدون نياز به ماده اوليه و با كاربردي آسان،سريع و كم هزينه جهت ضدعفوني براي آب ،زخم ، اماکن و مواد غذايي مي باشد
کد خبر: ۹۱۲۸۵۱۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
استفاده از تكنولوژي اُزن در مناطق سیل زده 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان تهران؛ مركز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه حضرت سید الشهداء(ع) استان تهران در راستای جلوگيري از بروز و انتقال بيماريها در مناطق سيل زده با استفاده از تكنولوژي اُزن بدون نياز به ماده اوليه اعلام آمادگی کرد.

علی بهشتی رئیس مركز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی سپاه حضرت سید الشهداء(ع) استان تهران در این خصوص گفت: سیل یکی از حوادث غیرمترقبه طبیعی است که امکان رخداد آن در اغلب نقاط جهان امری دور از تصور نیست. علاوه بر خرابی‌ها و خساراتی که سیل به بار می‌آورد شیوع برخی ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها و در نتیجه ابتلا به برخی بیماری‌ها در اثر بروز سیل در مناطق سیل زده امری گریز ناپذیر است و مي بايست راهكارهاي مواجه و درمان مورد توجه ويژه اي قرار گيرد.

 

بهشتی خاطر نشان کرد: مركز تحقيقات و بومي سازي تكنولوژي اُزن سپاه حضرت سيدالشهداء (ع) استان تهران علاوه بر تلاش بر رفع مشكلات بوجود آمده آمادگي خود را در راستاي جلوگيري از بيماريها در مناطق سيل زده با بهره مندي از اين فناوري اعلام مي نمايد.

 با توجه به اینکه خطرات بعد از سيل ويرانگرتر ميباشد اگر منطقه زندگی شما دچار سیل شده باشد ۵ مورد از بیماری‌های رایج مناطق سیل‌زده که در روزهای بعد از وقوع سیل امکان ابتلا به آن‌ها بسیار رایج است به شرح زیر میباشد.

 

١-بیماری‌های روده و معده: از جمله بیماری‌های رایج در مناطق سیل‌زده بیماری‌های مربوط به معده و روده است. اگر چه این بیماری ها معمولا خطر چندانی ندارند و اغلب باعث اسهال و حالت تهوع می‌شوند. اما در صورت ادامه پیدا کردن این بیماری‌ها آب بدن کم شده و خطر بیماری جدی می‌شود.

 

٢-بیماری‌های پوستی: در این شرایط آلودگی‌های آب سیلاب این زخم و بریدگی و جراحات را آلوده کرده و بدن شما در معرض باکتری‌های خطرناک قرار می‌گیرد. برخی از این باکتری‌های گوشت‌خوار هستند و مشکلات جدی پوستی برای فرد ایجاد می‌کنند.

 

٣- بیماری‌هایی که حشرات موذی ناقل آن‌ها هستند: عامل انتقال بیماری‌های رایج مناطق سیل‌زده مثل انواع بیماری عفونی و انواع تب می‌شوند.

۴- هپاتیت A و E: از جمله بیماری‌‌های رایج در مناطق سیل‌زده انواع هپاتیت است که از طریق غذا یا آب آلوده می‌تواند منتقل شود.

۵-بیماری لژیونر: لژیونر نوعی از بیماری سینه‌پهلو (پنومونی) است که توسط باکتری‌های گرم منفی بی هوازی از سرده لژیونلا و بخصوص گونه «لژیونلا پنوموفیلا» شیوع پیدا می‌کند.

 

وی افزود يكي از راهكارهاي جلوگيري از بروز و انتقال بيماريها در مناطق سيل زده استفاده از تكنولوژي اُزن بدون نياز به ماده اوليه و با كاربردي آسان،سريع و كم هزينه جهت ضدعفوني براي آب ،زخم ، اماکن و مواد غذايي مي باشد که معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران آمادگی لازم برای خدمات رسانی تخصصی به هم میهنان عزیز را به خصوص در حوزه سلامت، بهداشت و درمان اعلام می دارد.

ارسال نظرات