به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع)؛

برگزاری جشن روز جوان در سپاه ناحیه طارم

به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع)،مراسم جشنی در حضور کارکان سپاه ناحیه طارم در نمازخانه این سازمان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۰۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛در این مراسم حجت الاسلام صیدی، از کارشناسان مسائل دینی و مذهبی اظهار داشت:حضرت علی اکبر (ع) آیینه تمام نمای وجود مقدس حضرت محمد(ص) و شبیه ترین خلق به پیامبر(ص) بودند و ویژگی‌هایی که در قرآن برای پیامبر(ص) ذکر شده اخلاق حسنه و فضائل حضرت علی اکبر(ع) را نشان می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: شجاعت، تعهد، فرمانبری، ولایت مداری و بصیرت از ویژگی‌های مهم حضرت علی اکبر(ع) به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام صیدی با تاکید بر اینکه روش تربیتی امام حسین(ع) موجب شد که حضرت علی اکبر(ع) در سن جوانی آراسته به بهترین خصلت‌ها باشد، بیان کرد: جوانی مقطعی مهم در زندگی است که اگر به بهترین و زیباترین صفات اخلاقی و منش انسانی آراسته گردد می‌توان به درجات مهمی از موفقیت دست یافت.

 

وی تصریح کرد: جوانان باید در معرفت و بصیرت از حضرت علی اکبر(ع) الگو بگیرند و فضائل اخلاقی این جوان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام صیدی گفت: حضرت علی اکبر(ع) در میدان کارزار مسیر حق را برگزید و با وجود سن جوانی با بصیرت و بینش راه شهادت را برگزید.

 

وی عنوان کرد: جوانان نیز قدر و منزلت جوانی را بدانند و راهی را برگزینند که در آن به سعادت دنیا و آخرت دست یابند.

 

وی ادامه داد: اگر جوانان قدردان فرصت‌های جوانی باشند و همچون حضرت علی اکبر(ع) با بینش و شناخت کامل قدم در مسیر حق و حق طلبی بگذارند گرفتار هیچ گزند و انحراف و یا توطئه‌ای از سوی دشمنان نمی‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در همه انقلاب‌ها و نهضت‌ها جوانان جایگاه ویژه‌ای دارند ،افزود: بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، «جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است. اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشند، جوانان جلو‌تر از دیگران در صحنه‌اند. اگر حرکت سازندگی یا حرکت فرهنگی باشد، باز جوانان جلو‌تر از دیگرانند و دست آنها کارآمد‌تر از دست دیگران است. حتی در حرکت انبیای الهی هم، محور حرکت و مرکز تلاش و تحرک، جوانان بودند».

ارسال نظرات