مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از اجرای ، طرح بهسازی و آسفالت مسیر زیارتگاه قلاویزان این شهرستان مرزی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۰۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با اعلام این خبر گفت: زیارتگاه قلاویزان یکی از مکان های به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس بوده که یادآور عملیات غرورآفرین کربلای یک در سال 65 است. 

وی اظهار کرد: این مکان زیارتی همه ساله به ویژه در فصل بهار و نوروز پذیرای خیل عظیمی از عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کاروان های راهیان نور به این سرزمین است.

سرهنگ شاکرمی افزود: بعضی از نقاط این مسیر به دلیل قدیمی و فرسوده بودن جاده دسترسی به یادمان ایثار قلاویزان باعث مسدودشدن مسیر تردد کاروان های راهیان نور بود که نیازمند بهسازی و مرمت است.

فرمانده سپاه استان ایلام بیان کرد: در این راستا عملیات بهسازی و آسفالت جاده یادمان ایثار قلاویزان مهران به طول چهار کیلومتر با مساعدت و همکاری استاندار ایلام و ترابری استان آغاز شد. 

وی با بیان اینکه در عملیات بهسازی جاده دسترسی به قلاویزان مهران علاوه بر رگلاژ ، تسطیح و زیرسازی این مسیر آسفالت می شود، اضافه کرد: با بهسازی این مسیر به طول چهار کیلومتر تردد کاروان های راهیان نور به منطقه قلاویزان مهران تسهیل می شود.

سرهنگ شاکرمی عنوان کرد: طرح بهسازی و آسفالت مسیر زیارتگاه قلاویزان آغاز و پیش بینی می شود تا یکماه آینده به بهره برداری برسد. 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: همچنین در تلاش هستیم تا اردوگاه اربعین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام واقع در مرز مهران را بهسازی و آسفالت کرده تا پذیرای خیل عظیم زائران اربعین در این اردوگاه باشیم. 

شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام از آوردگاه های مهم دوران دفاع مقدس بشمار می رود که عملیات های مختلفی از جمله والفجر 3 ، والفجر 5 و کربلای یک در این منطقه به وقوع پیوست.

بیش از شش هزار رزمنده در عملیات های مختلف از سراسر کشور در مهران به شهادت رسیدند.

 طرح بهسازی و آسفالت مسیر زیارتگاه قلاویزان مهران آغاز شد + تصاویر

طرح بهسازی و آسفالت مسیر زیارتگاه قلاویزان مهران آغاز شد + تصاویر

طرح بهسازی و آسفالت مسیر زیارتگاه قلاویزان مهران آغاز شد + تصاویر

 

ارسال نظرات