مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد:
مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از تولید 16 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی طی پارسال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۷۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،منصور حقی‌راد اظهار کرد: پارسال 16 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان تولید شد که 13 هزار و 724 تن ماهیان سردآبی و 2277 تن ماهیان گرمابی را شامل می‌شود. همچنین طی سال گذشته، 600 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی و 2700 قطعه زالو در استان زنجان تولید شده است .

 

 

این مسئول با بیان این‌که حوزه شیلات استان زنجان برای 4000 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است، ادامه داد: 95 درصد مزارع سردآبی استان زنجان مجهز به تجهیزات نوین آبزی‌پروری است و خوشبختانه توجه هرچه بیشتر به امر مکانیزاسیون در همه مراحل تولید، فرآوری و توزیع محصولات آبزی، موجب رقابت‌پذیری بیشتر شده و در نهایت تولید اقتصادی را به همراه دارد.

 

 

وی افزود: مکانیزه کردن واحدهای آبزی‌پروری و استفاده از تجهیزات در این بخش همچنین نقش به‌سزایی در بهبود کیفیت آب مصرفی دارد. طوری که با ایجاد شرایط مطلوب فیزیکی و شیمیایی در محیط اکوسیستم آبی زمینه رشد بهتر ماهی آبزی را فراهم می‌کند.

 

 

حقی‌راد با اشاره به این‌که سال 96 حدود 14 هزار و 612 تن محصولات آبزی در استان تولید شده است، خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان‌دهنده افزایش تولید 25 درصدی آبزیان پرورشی در مزارع مکانیزه است و به‌کارگیری تجهیزات نوین آبزی‌پروری در مزارع جزو الزامات ادامه فعالیت در این عرصه محسوب می‌شود.

ارسال نظرات