خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه گشایش نمایشگاه" دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ شاهرود" بر حذف رقابت در بین مراکز پیش دبستانی و توجه به پایش رشد مهارت‌های پیش دبستانی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۴۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ مریم حدادی در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه " دست‌های کوچک-اندیشه‌های بزرگ " و در جمع مؤسسان، مدیران و مربیان مراکز پیش دبستانی شاهرود به تشریح نقشه راه این معاونت در توسعه کیفی فعالیت‌های مراکز پیش دبستانی پرداخت و تأکید کرد: از سال آینده تمامی عملکرد این مراکز بر اساس دستورالعمل " پایش رشد مهارت‌های پیش دبستانی" متمرکز و با حذف رقابت، به نیاز‌های اساسی نوآموزان توجه بیشتری خواهد شد.
معاون اداره کل آنموزش و پرورش استان گفت: "رقابت" یک عامل مثبت در عرصه‌های مختلف اقتصادی و خدماتی است، اما این عامل در " آموزش" عملکرد منفی داشته و منجر به بی عدالتی آموزشی و برون داد‌های مختلفی می‌شود که با ایجاد تفاوت در تربیت افراد، آینده جامعه را با تهدید مواجه می‌کند و باید تلاش کنیم "همدلی"، " انتقال تجارب" و پیروی از نقشه راه پیش دبستانی یا همان "پایش رشد مهارت‌های پیش دبستانی" جایگزین رقابت شود.
وی در توضیحاتی بیشتر در مورد نقشه راه مراکز پیش دبستانی اظهار کرد: این نقشه راه بر اساس سیاست‌های جدید و متناسب با اسناد بالا دستی سند تحول بنیادین است؛ و اولیاء نوآموزان از طریق فرم‌های " پایش رشد مهارت‌های پیش دبستانی" از تلاش‌های مربیان و اهداف آموزش‌های ارائه شده در فرزند خود آشنا می‌شوند؛ وی افزود؛ دیگر نیازی نیست برای معرفی کار‌های انجام شده، اقدام به برگزاری مراسم و جشن‌های مختلف کنیم و باید تمامی هزینه‌ها با برنامه ریزی، توجه به بهره وری و نگاه به آموزش صورت پذیرد و از تشریفات و هزینه‌های جانبی خودداری شود.
حدادی خبر از تولید محتوای راهنمای مربیان پیش دبستانی برای جایگزینی کتاب‌هایی که مناسب دوره پیش دبستانی نیستند داد و از مربیان خواست در تدوین پودمان‌های آموزشی این محتوا همراهی و مشارکت نمایند.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: " همه مراکز پیش دبستانی با فاصله گرفتن از فعالیت‌های تکراری و روزمره به عرصه برنامه ریزی وارد شوند و ضعف‌های آموزشی کلاس‌ها را تشخیص و برطرف نمایند.
ثبات در حفظ چارت نیروی انسانی مراکز پیش دبستانی، توانمند سازی مدیران و تعامل بیشتر با آموزش و پرورش و مدارس دوره ابتدایی، نکات دیگری بود که مریم حدادی به آن اشاره کرده و گفت: از برنامه‌های اصلی ما ایجاد ارتباط طولی بین مراکز پیش دبستانی و پایه اول دبستان هاست؛ تا آموزش در مراکز پیش دبستانی در راستای آموزش پایه اول باشد.
معاون آموزش ابتدایی در حالیکه از اجرای بخشی از مراسم خیر مقدم با لهجه شاهرودی ابراز رضایت نمود از مربیان پیش دبستانی استان خواست برای حفظ فرهنگ بومی و محلی خود؛ قصه‌ها و حکایت قدیمی خود را با لهجه هر منطقه برای بچه‌ها روایت کنند تا ارزش‌های مثبت اخلاقی گذشتگان نیز در اندیشه و رفتار بچه‌ها نهادینه شود.
علی اصغر رضایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود در افتتاحیه این نمایشگاه، بر حرکت پیش دبستانی‌ها در مسیری واحد تأکید کرده و گفت: نمایشگاه امسال مراکز پیش دبستانی برای پرهیز از رقابت به صورت موضوعی طراحی شده است.
وی از مؤسسین خواست با هدف افزایش جذب نوآموزان پیش دبستانی و با همکاری مراکز بهداشت نسبت به جذب نوآموزان کم بضاعت اقدام کرده و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تابستانی را برای این کودکان کاهش دهیم.
معاون آموزش ابتدایی در بحث جشن‌ها از ساماندهی این جشن‌های پایان سال و ... خبر داد و گفت: امیدوارم کلیه فعالیت‌های انجام شده در سنخیت کامل با اهداف دوره پیش دبستانی باشد.
گفتنی است نمایشگاه دست ساخته‌های نوآموزان و مربیان پیش دبستانی شاهرود با عنوان" دست‌های کوچک_اندیشه‌های بزرگ" و با ارائه بیش از ۵۰۰ اثر، در سالن نمایش‌های پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود به مدت دو روز دایر خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها