خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در مراسم تجلیل از کارشناسان صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: کارشناسان رسالت پیش‌بینی و پیش‌گیری را در حوزه‎های فعالیتی خود جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۳۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش تجلیل از کارشناسان صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: سمتی که کارشناسان در عرصه‌های مختلف بر عهده دارند، سمت معلمی است که بسیار کاربردی و اثرگذار است چرا که مسئول پاسخگوی نیازهای متنوع جامعه هستند.

وی با بیان اینکه کارشناسان در عرصه‌های مختلف می‌توانند مبلغان حقایق دینی باشند، تصریح کرد: کار تبلیغ صرفاً بر عهده معمّمین قرار ندارد، بلکه همه در رسالت‌هایی که در جامعه بر عهده دارند می‌توانند مبلغ حقایق دینی و الهی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه باید کارهایمان را با دین پیوند بزنیم، خاطرنشان کرد: اگر کارهایمان را با دین پیوند بزنیم کارهایمان ماندگاری پیدا می‌کنند و می‌توانند اثر مطلوبی در جامعه داشته باشند اما اگر با نظام دینی پیوندی نداشته باشیم در دنیا و آخرت خسارت می‌بینیم.

امام جمعه قزوین به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند خسارتمندترین آدم‌ها کسانی هستند که کارهایشان در دنیا گم می‌شود چرا که کارهایشان ما عنداللهی نیست و به خدا مرتبط نشده است.

وی ارتقای فرهنگی جامعه را یکی از رسالت‌های کارشناسان عنوان کرد و ابراز داشت: همه ما باید در قیامت با عنوانی فراخوانده شویم و یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند دست‌گیر ما در قیامت باشد، همین فعالیت در حوزه ارتقای فرهنگی است.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه طبق حدیثی از امام رضا (ع) هر مطلبی با محور دین به مردم عرضه می‌شود، مورد پذیرش قرار می‌گیرد، عنوان کرد: امام رضا (ع) فرمودند رحمت خدا بر کسانی که با فرا گرفتن علوم ما و آموزش به دیگران امر ما را زنده می‌کنند و همین که مردم کلام ما را بشنوند دنبال ما به حرکت در می‌آیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه بر اهمیت پیش‌بینی و پیش‌گیری تأکید کرد و افزود: کارشناسان باید بتوانند در حوزه‌های خود، پیش‌بینی و پیش‌گیری داشته باشند تا جامعه در آن بخش دچار بحران نشود.

وی با بیان اینکه رسالت ما ایجاد روح نشاط و شادابی در جامعه است، اظهار کرد: قرآن سراسر امید و نشاط آفرینی است و آینده جهان را آینده امیدواری معرفی می‌کند در حالی که شیطان دائم تلاش می‌کند تا یأس و نا امیدی را در جامعه تزریق نماید.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: نقش صدا و سیما در سیل اخیر بسیار تأثیرگذار بود و به خوبی عظمت کمک‌ها و حضور مردم را در مناطق سیل‌زده به تصویر کشید.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها