خبرهای داغ:
مسئول ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه گفت: رویکرد یادمان این است که افراد سیل‌زده را میهمان شهدای هویزه بدانیم و تلاش کنیم خاطره همجواری با شهدا برای آنها تلخ نباشد.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۰۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

خانواده‌های همیشه یاور/ افراد سیل‌زده میهمان شهدای هویزه می‌شوندمیلاد کریمی، مسئول ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت‌وگو با بسیج از خوزستان، اظهار کرد: تنها نقطه یادمانی استان خوزستان که میزبان سیل‌زدگان استان است، یادمان شهدای هویزه است. اردوگاه‌های راهیان نور نیز میزبان سیل‌زده‌ها هستند اما یادمان شهدای هویزه تنها یادمانی است که میزبان سیل‌زدگان است.

وی گفت: با اعلام هلال‌احمر آمادگی پذیرایی از سیل‌زدگان از ۱۲ فروردین در این یادمان به وجود آمد و اسکان از ۱۵ فروردین آغاز شد. در حال حاضر ۸۰۰ نفراز سیل‌زدگان سه روستای در دشت‌آزادگان در این یادمان اسکان داده شده‌اند. برای ارائه خدمات متنوع نیازمند حضور دستگاه‌های مختلف بودیم که همگی پای کار آمدند. با توجه به اینکه مسئولیت یادمان شهدای هویزه در ماه‌های اخیر از سپاه ولیعصر(عج) استان به بسیج دانشجویی واگذار شد، در حال حاضر ۵۰ نفر از دانشجویان جهادی در قالب خادم از چهار دانشگاه استان شامل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان، خاتم‌الانبیاء بهبهان و صنعت نفت آبادان، در این یادمان به سیل‌زدگان خدمت‌‌‌رسانی می‌کنند.

ارائه خدمات در قالب شش کمیته
کریمی اظهار کرد: ارائه خدمات در قالب شش کمیته خادمین، مطالبه‌گری، بهداشت و درمان، تغذیه، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و رسانه، ارائه می‌شود. عمده تلاش‌های دانشجویان جهادی متمرکز در کمیته خادمین است.

مسئول ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه با اشاره به حضور موکب‌الرضا(ع) یزد در این یادمان گفت: سپاه الغدیر یزد در بحث سیل‌زدگان معین شهرستان هویزه است و موکب‌الرضا(ع) که از مواکب قدیمی این استان هست، با حضور چهل نفر از خدام از ۱۹ فروردین در این یادمان استقرار یافت. این موکب روزانه هفت‌هزار پرس غذا برای سیل‌زدگان تأمین می‌کند. این موکب برای افراد بیمار و زنان باردار، غذای متناسب طبخ و عرضه می‌کند. علاوه بر این، یک موکب از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ئ دو موکب محلی نیز در این یادمان مستقر هستند.

استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی و چشم‌پزشکی
وی ادامه داد: در بحث بهداشت و درمان گروه‌های متعددی از ابتدا در این یادمان مستقر بودند و اموری مثل واکسیناسیون و پایش سلامت سیل‌زدگان را انجام می‌دادند. بیمارستان مجهز صحرایی نیروی دریایی سپاه از روز دوم اسکان با حضور ۹۰ نیرو در این یادمان راه‌اندازی شد. استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی و چشم‌پزشکی توسط مؤسسات خیریه محمد رسول‌الله(ص) وابسته به لشکر محمد رسول‌الله(ص) تهران از دیگر خدمات برای سیل‌زدگان و اهالی منطقه است.

کریمی با بیان اینکه عمده افراد اسکان داده شده در این یادمان کودکان زیر ۱۲ سال هستند، خاطرنشان کرد: در حدود ۴۰۰ کودک و نوجوان در میان افراد سیل‌زده هستند. یکی از دغدغه‌های اصلی ما طراحی برنامه ویژه این سنین بود. در همین راستا مهدکودک و خانه بازی با انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها برای آنها در نظر گرفته شده است. در بحث فرهنگی کمیته فرهنگی متشکل از دستگاه‌های متعدد برنامه‌هایی مثل برگزاری جشن‌های شعبانیه، اجرای نمایش‌های عروسکی، پخش فیلم و انیمیشن و مسابقات ورزشی برگزار کرده است. در همین زمینه چهارشنبه ۲۸ فروردین برنامه بزرگ جشن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی و مداحی میثم مطیعی برنامه‌ریزی شده است.

مسئول ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه با بیان اینکه ۴۰ نفر نیروی خدمت‌رسان و امدادی در این زیارتگاه مستقر هستند، گفت: یکی از جلوه‌های زیبای این روزها حضور و همراهی خود خانواده‌های شهدای هویزه برای خدمت به سیل‌زدگان است. رویکرد یادمان این است که افراد سیل‌زده را میهمان شهدای هویزه بدانیم و تلاش کنیم خاطره همجواری با شهدا برای آنها تلخ نباشد.

اسکان سیل‌زده‌ها در یادمان شهدای هویزه
وی در پایان درباره مدت اسکان سیل‌زده‌ها در یادمان شهدای هویزه، اظهار کرد: سیل‌زدگان از سه روستای شاکریه، هوفل و سبهانیه هستند و این سه روستا به طور کامل به زیر آب رفته‌اند. در حال حاضر یکی از سالن‌های یادمان ویژه اسکان بانوان و یکی دیگر ویژه آقایان است. بازارچه زیارتگاه هویزه که به همت بنیاد برکت افتتاح شده است، در حال تجهیز برای استقرار خانوادگی سیل‌زدگان است. این بازارچه دارای ۷۶ غرفه است.

کریمی گفت: همچنین اگر پایان سال تحصیلی اعلام شود از ظرفیت مدارس شهرستان سوسنگرد برای اسکان سیل‌زده‌ها استفاده خواهد شد. در هر حال زیرساخت‌های لازم برای اسکان، تغذیه و بهداشت سیل‌زدگان برای یک ماه در این یادمان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها