خبرهای داغ:
2 هزار بسیجی با هدف مشارکت در ساخت سیل بندها و استقرار شبانه روزی برای تامین امنیت منازل سیل زدگان در این منطقه ، اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۸۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان در رابطه با کنترل سیلاب و مقابله با گسترش سیل به منازل مردم ، با تمام ظرفیت های خود به کمک مردم رفته و تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ترمیم و ساخت سیل بندها صورت داده است.اعزام 2هزار نیروی بسیجی برای کمک به مردم شادگان
سرهنگ حسین خنافره با بیان اینکه از چند نقطه آب رودخانه کارون وارد تالاب شادگان می شود، افزود: روستاهای شادگان در حوضه آبریز رودخانه کارون و جراحی قرار دارند و تعدادی از دهستان ها یا رودخانه های بخش مرکزی جفال، حسینی و خنافره نیز در حاشیه تالاب واقع شده اند.
وی ادامه داد : اکنون به علت افزایش و طغیان آب رودخانه ها حدود هشت روستای دارخوین، سه روستای حسینی و 20 روستای دیگر در معرض خطر سیل قرار دارند که نیروهای سپاه شادگان برای کمک رسانی به مردم به این مناطق اعزام شده اند.
وی افزود: از اقدامات صورت گرفته می توان به وارد کردن هشت دستگاه ماشین آلات سنگین، استقرار چهار قایق موتوری ، فعالیت های فرهنگی در اردوگاه سیل زدگان توسط بسیج طلاب، هنرمندان و مداحان، تهیه و توزیع سه هزار پرس غذا میان حاضران در اردوگاه و مناطق سیل زده اشاره کرد .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان گفت: بسیج ناحیه امام علی در شهرستان شادگان برای تامین مایحتاج مردم در اردوگاه ها و اشراف اطلاعاتی سیل و رصد آخرین وضعیت سیلاب به صورت شبانه روزی پای کار هستند.
وی تصریح کرد : امید است با حضور و فعالیت نیروهای بسیجی، جهادی و مردمی بتوانیم سیلاب را کنترل و هر چه سریعتر آرامش را به مردم هدیه کنیم.
در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از خوزستان ، دستور تخلیه هفت شهر و 270 روستای این استان صادر شده است.
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تا کنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 هزار سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها