عضو فراکسیون مرکزی امید مجلس با اشاره به طرح «هر مسجد یک خانه» در تحقق جمع‌آوری هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده کمک‌های مردمی گفت: مساجد و اصناف در ساخت خانه‌ها و تأمین اقلام ضروری سیل‌زدگان می‌توانند گام مثمر ثمری بردارند.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۷۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

محمدصادق حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر ضرورت کمک‌رسانی‌ها به سیل‌زدگان کشور اظهار کرد: دولت پس از وقوع سیل در نقاط مختلف کشور به هلال‌احمر تأکید کرد تا کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به دست سیل‌زدگان برساند اما با توجه به شرایط خاص آن زمان هلال‌احمر توانایی جمع‌آوری این حجم از کمک‌های نقدی و غیر نقدی را نداشت.

وی با بیان اینکه کمک‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای مختلف به سیل‌زدگان همچون کمک آحاد مردم به رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است، افزود: اگر جمع‌آوری کمک‌های مردمی از سوی هر سازمانی به‌صورت منظم، هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده انجام شود بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد که طرح «هر مسجد یک خانه» در تحقق این امر نقش بسزایی دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت مسکن محرومین از سوی سپاه برای مستضعفین با همراهی کمیته امداد گفت: سپاه طی سال‌های اخیر تجربه بسیار خوبی در زمینه ساخت‌وساز از جمله مسکن محرومین برای اقشار نیازمند کسب کرده و مردم می‌توانند با بهره‌گیری از دانش و تجربه سپاه در کمک به صلح آن استفاده کنند تا سرعت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افزایش پیدا کند.

عضو فراکسیون مرکزی امید مجلس با اشاره به ظرفیت عظیم مساجد و اصناف در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان کشور بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون مساجد، بازاریان و اصناف پیوسته در عرصه‌های مختلف حضورداشته‌اند و امروز نیز می‌طلبد مساجد در ساخت خانه‌ها و مدارس و همچنین اصناف و بازاریان در تأمین اقلام و ضروریات مردم سیل‌زده گام مثمر ثمری را بردارند.

انتهای پیام/3389/و

ارسال نظرات