خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه 75 درصد از کمک‌های مردم استان همدان به استان‌های لرستان و خوزستان ارسال‌شده است، گفت: بیش از 65 کامیون با ظرفیتی بیش از 10 تن کمک مردمی از استان همدان به این دو استان ارسال‌شده است.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۶۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

ارسال بیش از 10 تُن کمک مردمی از استان همدان به لرستان و خوزستانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم عطرافشانی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان و رونمایی از کمپین عکس «من یک پاسدار هستم» با حضور اقشار مختلف مردم، مدیران اوقاف و امور خیریه همدان و همچنین جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان برگزار شد.

سردار مهدی فرجی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات سپاه همدان در مناطق سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان اظهار داشت: از خدمات اصحاب رسانه برای پوشش مناسب اخبار مربوط به مناطق سیل‌زده کشور سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: سپاه استان همدان در روزهایی که استان شاهد بارندگی‌های بسیار بود با سه روز کار شبانه‌روزی در کنار دیگر نهادها، تمامی خدمات خود را پای‌کار آورد و توانست در کنار دیگران میزان خسارات واردشده به مردم را کاهش دهد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان درباره خدمات سپاه در منطقه گمیشان نیز بیان کرد: روز گذشته در آخرین بازدید خود از این منطقه شاهد رضایتمندی مردم گمیشان از خدمات ارائه‌شده توسط سپاه همدان و کمک‌هایی که مردم همدان به این منطقه ارسال کردند، بودیم.

وی با اشاره به حضور نیروهای بسیجی استان همدان در منطقه گمیشان عنوان کرد: خوشبختانه دیگر هیچ نوع آب‌گرفتگی در منطقه گمیشان وجود نداشته و مردم زندگی عادی خود را از سر گرفته‌اند.

فرجی درباره وضعیت منطقه سیل‌زده لرستان و لزوم توجه بیشتر به این منطقه ابراز کرد: مردم در منطقه پلدختر، معمولان و  منطقه چگنی که به استان همدان واگذار شده ‌وضعیت مناسبی ندارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده لرستان و راه‌اندازی یک آشپزخانه سیار توسط بسیجیان همدان خبر داد و مطرح کرد: این آشپزخانه توسط بچه‌های ملایر راه‌اندازی شده و روزانه بیش از 2 هزار پرس غذا به مردم ارائه می‌داد.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی ما در منطقه لرستان پاک‌سازی خانه‌های مردم از گل‌ولای بود که خوشبختانه این موضوع  نیز در منطقه فعالیتی ما انجام‌شده است و هم‌اکنون گروه‌های ما در حال کارواش کردن منازل و وسایل مردم هستند که این نیز به‌صورت خودجوش در حال انجام است.

فرجی بابیان اینکه بیش از 300 نفر از بسیجیان همدان بامهارت های مختلف در قالب 20 گروه جهادی وارد عرصه شده و کار پاک‌سازی شهر پل‌دختر را به اتمام رسانده‌اند، عنوان کرد: بیشترین امکانات مردم در منطقه پل‌دختر از بین رفته است چراکه در برخی مناطق ارتفاع گل‌ولای تا بیش از 3 متر نیز می‌رسید.

وی با تأکید بر اینکه امروز آشپزخانه سیار بسیج همدان در پل‌دختر جمع‌آوری می‌شود، گفت: مسئولیت جدید ما خدمت‌رسانی داوطلبانه افراد به روستاهایی است که به‌تازگی مسیرهای دسترسی به آنها بازشده است مناطقی که به کمک مردم احتیاج دارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بخشی از امکانات و نیروهای سپاه همدان برای خدمت‌رسانی به اهواز اعزام‌شده‌اند، اظهار داشت: وظیفه امدادرسانی ما در منطقه پل‌دختر به پایان رسیده و منتظر پایان یافتن مرحله کارشناسی برای ارزیابی میزان خسارات واردشده به منازل مردم هستیم تا مرحله بازسازی منازل را آغاز کنیم.

وی تأکید کرد: در منطقه چگنی نیز مسئولیت ما به پایان رسیده است هرچند بخشی بزرگی از کار توسط ادارات استان همدان به‌ویژه شهرداری همدان انجام شد چراکه این مجموعه بیشتر امکانات و توان خود را برای پاک‌سازی منازل مردم به میدان آورد.

فرجی با اشاره به اینکه 75 درصد از کمک‌های مردم استان همدان به استان‌های لرستان و خوزستان ارسال‌شده است، عنوان کرد: بیش از 65 کامیون با ظرفیتی بیش از 10 تن کمک مردمی از استان همدان به این دو استان ارسال‌شده است کمک‌هایی که بیشتر آنها وسایل مورد ضروری مردم سیل‌زده بود.

وی با قدردانی از مردم استان همدان برای خدمت‌رسانی گسترده‌شان به مناطق سیل‌زده تصریح کرد: مردم استان وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌اند اما لازم است بدانیم که این حادثه اتفاق برای اینکه به‌طور کامل برطرف شود نیاز به گذشت زمان دارد بنابراین ما از مردم می‌خواهیم به‌اندازه توان نسبت به تهیه اقلام ضروری مردم سیل‌زده مثل یخچال و غیره اقدام کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان درباره خوزستان نیز ابراز کرد: به دلیل شرایط جوی و شرجی بودن هوا کار کردن در این منطقه بسیار سخت است اما باهمت و کمک‌های مردم می‌توانیم به نحو احسن به مردم سیل‌زده این منطقه خدمت‌رسانی کنیم.

وی درباره فعالیت گروه رزمی مهندسی 43 امام علی (ع) استان همدان نیز اظهار داشت: فعالیت این گروه در منطقه سیل‌زده لرستان ادامه داشته و حتی بخشی از امکانات  و نیروهای انسانی این گروه نیز به خوزستان اعزام‌ شده ‌کار این گروه کاری سخت و شبانه‌روزی است.

* برگزاری پیاده‌روی نسل ظهور به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان

رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان نیز در حاشیه این مراسم ابراز کرد: کمپین عکس «من یک پاسدار هستم» در واکنش به اقدام غیرمنطقی آمریکا مبنی برقرار دادن نام سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) طراحی و اجراشده است.

حمیدرضا نوروزی با اعلام اینکه این کمپین از چند روز پیش آغازشده و تا پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت، گفت: تا امروز بیش از هزار نفر با مراجعه مستقیم نسبت به شرکت در این کمپین اقدام کرده‌اند.

وی از برگزاری پیاده‌روی نسل ظهور به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان خبر داد و افزود: این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم یک روز قبل از نیمه شعبان از ساعت 9 صبح از آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) همدان آغازشده و تا باغ‌موزه دفاع مقدس همدان ادامه می‌یابد.

 انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات