خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشورتی فرمانداران، بخشداران و دهیاران منتخب استان با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت های احتمالی بروز سیل گفت: مشکلات مختلف ناشی از سیل نتیجه غفلت مسئولان و مردم است.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۶۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی افزود: برخی پیشامدها مانند جاری شدن سیل در سایر مناطق کشور هشداری برای جبران غفلت ها و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات در آینده است.
وی با بیان اینکه کارهای زیادی باید برای جلوگیری از جاری شدن سیل و خسارت های ناشی از آن انجام داد، اظهار داشت: لایروبی مسیل ها، جلوگیری از ریختن زباله به رودخانه ها، ایجاد نخاله گاه شهری و روستایی و جلوگیری از ساخت و ساز در بستر رودخانه ها از جمله این اقدام هاست.
پورمحمدی با بیان اینکه فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید در این زمینه به صورت جدی اهتمام کنند، گفت: سیلاب های آذربایجان شرقی بیشتر بعد از نیمه دوم اردیبهشت و پس از ذوب شدن برف کوه ها جاری می شود که می تواند مشکل آفرین باشد.
وی ادامه داد: همت و جدیت کنونی مسئولان استان برای مقابله با سیل باید همچنان ادامه یابد و اقدام های لازم از جمله تخریب ساختمان های واقع در بستر رودخانه ها با همکاری مقامات قضایی انجام شود.
پورمحمدی با تاکید بر خودداری شهرداران از صدور پروانه ساختمانی در حریم رودخانه ها، تاکید کرد: دهیاران باید اطلاعات کامل مربوط به روستاها را جمع آوری کنند تا در زمان بروز حوادث طبیعی در دسترس مسئولان قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتشار اخبار مربوط به قطع درختان جنگل های ارسباران در فضای مجازی گفت: تصاویر مربوط به حمل درختان همه مربوط به این جنگل ها نبوده بلکه خیلی از آن ها قانونی و مربوط به قطع درختان باغ های شخصی است.
پورمحمدی با اعلام اینکه با افرادی که در این زمینه فضاسازی می کنند برخورد می شود، افزود: برای شفاف سازی این موضوع گروهی از خبرنگاران و عکاسان به منطقه ارسباران اعزام شده اند تا از صحت و سقم این اخبار اطلاع یافته و به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی با تاکید بر برخورد جدی مسئولان و پلیس با سودجویان و متخلفان در این زمینه و رانندگان بدون مجوز حمل چوب، گفت: نباید اجازه داد گروهی منفعت طلب درختان جنگلی را قطع کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه روستا محور توسعه است، اظهار داشت: برای حل مشکلات شهری باید مشکلات روستاها حل و به روستائیان خدمات مناسب ارایه شود.
پورمحمدی، جلب مشارکت های مردمی برای اجرای طرح ها در روستاها، آموزش دهیاران، ارایه طرح های راهبردی برای ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر در روستاها و معرفی ظرفیت های گردشگری و بوم گردی روستاها به گردشگران داخلی و خارجی را خواستار شد.

ارسال نظرات